رژیم صهیونیستی حریم آبی لبنان را نقض کرد

ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای از نقض حریم آبی این کشور در مقابل سواحل الناقوره توسط یک قایق جنگی رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ - 01January 2023

رژیم صهیونیستی حریم آبی لبنان را نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، ارتش لبنان شامگاه شنبه از نقض حریم آبی این کشور توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

ارتش لبنان اعلام کرد که یک قایق جنگی رژیم صهیونیستی حریم آبی لبنان را نقض کرد.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است: در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ و از ساعت ۰۶:۲۵ الی ۱۱:۱۰ یک قایق نظامی دشمن اسرائیلی حریم آب‌های منطقه‌ای لبنان در مقابل سواحل الناقوره را به مسافت ۲۷۷ متر نقض کرد.

ارتش لبنان همچنین افزود که موضوع نقض حریم آبی این کشور توسط قایق جنگی رژیم صهیونیستی در حال پیگیری با نیرو‌های سازمان ملل در لبنان است.

این در حالی است که ارتش لبنان پیش از این خواستار اعمال فشار به رژیم صهیونیستی جهت توقف اقدامات خصمانه این رژیم علیه بیروت شده بود.

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای از برگزاری نشستی با حضور ژنرال «آرولدو لازارو» فرمانده نیرو‌های حافظ صلح بین‌المللی «یونیفل» در لبنان و هیئتی از افسران ارتش این کشور خبر داد.

طرف لبنانی در این نشست به تجاوزات روزمره رژیم صهیونیستی و نقض مکرر حاکمیت زمینی، هوایی و دریایی لبنان پرداخت و بار دیگر پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل را مورد تأکید قرار داد.

لبنان همچنین از سازمان ملل برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور مهار اقدامات خصمانه آن درخواست کرد. طرف لبنانی همچنین ضرورت عقب نشینی دشمن صهیونیستی از اراضی اشغالی لبنان اعم از مزارع شبعا و تپه‌های کفر شوبا، بخش شمالی منطقه الغجر و دیگر مناطق اشغالی در امتداد کمربند آبی را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها