جان فدا/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی:

هر سطر از وصیت‌نامه حاج‌قاسم می‌تواند مشکل‌گشای بخشی از مشکلات جامعه باشد

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: وصیت‌نامه حاج قاسم را گزینشی نخوانید؛ چراکه هر سطر آن می‌تواند مشکل‌گشای بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.
کد خبر: ۵۶۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ - 03January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین خوانش وصیت‌نامه سردار سپهد شهید قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «مهدی رضوی» فرمانده بسیج ادارات حوزه شهید طرحچی و جمعی از علاقمندان شهید سلیمانی در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار فاطمی، حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی نه‌تنها وجه شرعی دارد؛ بلکه می‌توان از آن به‌عنوان عصاره زندگی مجاهدی دانست که ۶۰ سال از زندگی فردی خود را در بطن جمهوری اسلامی ایران بود و پرورش‌یافته انقلاب اسلامی است.

وی خواندن وصیت‌نامه سردار دل‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: این اهمیت از این منظر است که علاوه بر روحیه جهادی و انقلابی ایشان، می‌توانیم با روحیه لطیف، انسانی او نیز آشنا شویم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به معرفی کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» روایت‌گر زندگی‌نامه خودنوشت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: وصیت‌نامه سردار دل‌ها را می‌توان صحیفه‌ای در عرصه مقاومت دانست. یکی از نیازهای دنیای بشریت برای حرکت در مسیر آزادی و ظهور حضرت مهدی (عج)، بازخوانی حداقل یک بار این کتاب است؛ چراکه این کتاب به نوعی تکمیل‌کننده وصیت‌نامه سیدالشهدای مقاومت است.

حجت‌الاسلام سبزیان در خصوص شخصیت حاج قاسم سلیمانی، گفت: فردی برخاسته از روستایی دورافتاده و محروم در کرمان برای رفع برخی از مشکلات خانواده پا به شهر کرمان می‌گذارد و بعدها تبدیل به فرماندهی می‌شود که اسطوره دوران خود نام می‌گیرد و مراسم تشییع او تبدیل به یکی از بزرگترین مراسم‌های دنیا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: حاج قاسم شدن آسان است؛ اما یکی از شروط آن خوانش وصیت‌نامه و آشنایی با مکتب این فرمانده جبهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام سبزیان بیان داشت: وصیت‌نامه حاج قاسم را گزینشی نخوانید؛ چراکه هر سطر آن می‌تواند مشکل‌گشای بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.

وی حاج قاسم را پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) دانست و اظهار امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران به عصر ظهور متصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار