مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

پرداختن به نقش زنان در ادبیات پایداری؛ آشکارکننده جلوه‌های پنهان دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام سبزیان گفت: نگاه زنانه و مادرانه به ادبیات پایداری و دفاع مقدس باعث دیده شدن بخش‌های پوشیده‌ای از دوران دفاع مقدس می‌شود.
کد خبر: ۵۷۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ - 31January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین رونمایی از کتاب «عطر گلهای لیلیوم» با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «سمانه واعظی» نویسنده کتاب و جمعی از فعالان حوزه فرهنگی امروز در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان در سخنانی ضمن گرامیداشت 12بهمن، سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ایران و میلاد حضرت امیرالمومنین، علی علیه‌السلام، اظهار داشت: خوشحالم که در ایام پربرکت ماه مبارک رجب میزبان آئین رونمایی از یک اثر فرهنگی در بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام هستیم.

وی ضمن عرض خداقوت به نویسنده کتاب «عطر گلهای لیلیوم»، گفت: نویسنده کتاب، یک اثر ارزشمند در حوزه ادبیات دفاع مقدس برای مخاطبین ارائه کرده‌اند. اصل برگزاری ویژه‌برنامه‌های رونمایی از کتاب که جزو سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و به نوعی می‌توان خراسان رضوی را در آن پیشگام دانست، برگزاری نوعی جشن تولد برای کتاب نوشته شده است.

پرداختن به نقش زنان در ادبیات پایداری؛ آشکارکننده جلوه‌های پنهان دفاع مقدس است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: هدف دیگر از برگزاری این برنامه‌ها، معرفی آثار فاخر و یا تازه منتشر شده در حوزه ادبیات دفاع مقدس است. در واقع کتاب عاملی است که باعث می‌شود نویسنده و یا راوی با واسطه و بصورت کامل‌تری با مخاطبین در ارتباط باشد. مصداق بارز هدف از برگزاری آئین رونمایی از کتاب را می‌توان در معرفی و خوانش کتاب توسط رسانه ملی دید که پس از آن شاهد حضور مردم در کتابخانه‌ها برای دریافت کتاب معرفی شده و یا افزایش تقاضای خرید آن در کتاب‌فروشی‌ها هستیم.

سبزیان افزود: معتقد هستم در معارف انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری و دفاع مقدس باید به همه زوایای این رویدادهای بزرگ توجه کرد. اگر هدف، بررسی ریشه‌های انقلاب اسلامی و تولید محتوای فرهنگی و هنری مناسب است، باید زاویه نگاه‌های مخلتف اقشار و اصناف را در نظر بگیریم، این بدین معناست که باید این رویداد را از نگاه کودک، نوجوان، کاسب، کارمند و سایر قشرها در آن دوران نیز دید و سپس اقدام به نوشتن کرد.

پرداختن به نقش زنان در ادبیات پایداری؛ آشکارکننده جلوه‌های پنهان دفاع مقدس است

این مسئول با اشاره به قلم زنانه کتاب «عطر گلهای لیلیوم»، بیان داشت: نگاه زنانه و مادرانه به ادبیات پایداری و دفاع مقدس باعث دیده شدن بخش‌های پوشیده‌ای از دوران دفاع مقدس می‌شود.

در ادامه سمانه واعظی نویسنده کتاب «عطر گلهای لیلیوم» گفت: این کتاب روایتی داستانی و واقعی از زندگی جانباز دوران دفاع مقدس است که برای درمان به آلمان سفر می‌کند. کشور آلمان شرط رسیدگی و درمان این جانباز را قبول پناهندگی اعلام می‌کند، اما این جانباز سرافراز از پذیرش آن خودداری کرده و بدون انجام اقدامات پزشکی و درمانی به ایران باز می‌گردد.

وی در خصوص نحوه نگارش کتاب ابراز داشت: این کتاب حاصل دست‌نوشته‌‌های چندین ساله من است. به واسطه نوقلم بودن و نداشتن تجربه نویسندگی، این دستنوشته‌ها پس از هشت سال به کتابی با عنوان «عطر گلهای لیلیوم» تبدیل شد.

کتاب «عطر گلهای لیلیوم» اثر سمانه واعظی توسط انتشارات بهار اندیشه در ۱۱۴ صفحه در سال جاری به چاپ رسیده است.

پرداختن به نقش زنان در ادبیات پایداری؛ آشکارکننده جلوه‌های پنهان دفاع مقدس است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار