رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تکریم خانواده‌های شهدا صرفا وظیفه بنیاد شهید نیست

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت: تکریم خانواده‌های شهدا صرفا وظیفه بنیاد شهید نیست و همه دستگاه‌ها باید در این حوزه پای کار باشند.
کد خبر: ۵۸۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ - 28April 2023

تکریم خانواده های شهدا صرفا وظیفه بنیاد شهید نیست

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کرمانشاه، با بیان اینکه از دو سال گذشته همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها موظف شده‌اند یک درصد از بودجه جاری خود را در اختیار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهند، اظهار داشت: دستگاه‌های عضو شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت پاسخگویی و پیگیری مطالبات ایثارگران را دارند.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: تکریم خانواده‌های شهدا صرفا وظیفه بنیاد شهید نیست و همه دستگاه‌ها باید در این حوزه پای کار باشند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اشاره‌ای هم به بالا بودن آمار بیکاری در بین فرزندان شهدا و ایثارگران داشت و گفت: سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی آمار بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگر را در استان کرمانشاه شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه بالا بودن آمار بیکاری فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر خاص کرمانشاه نبوده و کشوری است، گفت: متاسفانه درخواست استخدام دولتی در بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران همچون دیگر اقشار جامعه بالا است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مشکلات موجود در حوزه اشتغال در بخش غیردولتی به این رویکرد اشتباه برمی گردد که در سیستم تخصیص تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال‌زایی، به همه افراد به دید کارآفرین نگاه می‌شود که این نگاه آسیب زا بوده و علی رغم اینکه سالانه تسهیلات زیادی در حوزه اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود، اما می‌بینیم نرخ بیکاری تغییری نمی‌کند.

وی تاکید کرد: باید در روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دقت بیشتری شود و این تسهیلات اشتغالزا را به ۱۰ تا ۱۵ درصدی که کارآفرین بوده و می‌توانند برای دیگران شغل ایجاد کنند، اختصاص دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی اشاره‌ای هم به کم کاری‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال‌زایی در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته ۲۰۲ میلیارد تومان برای اشتغالزایی فرزندان شاهد و ایثارگر در استان اختصاص یافت که تنها ۲۲ میلیارد تومان آن جذب شده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اختصاص پنج درصد طرح جهش ملی مسکن به ایثارگران، گفت: ایثارگران استان کرمانشاه جزو استان‌هایی هستند که کمترین خدمات را در بخش مسکن دریافت کرده اند، به طوری که ۵۳۸۰ نفر از ایثارگران استان کرمانشاه تاکنون هیچ خدماتی در حوزه مسکن دریافت نکرده اند که در مقایسه با عدد کشوری آن که ۸۰ هزار نفر است، خیلی بالاست.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه ۱۹ هزار و ۷۰۳ نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن اخذ کرده اند که صاحب‌خانه نیستند.

قاضی زاده هاشمی اختصاص زمین را گام مهمی در جهت خانه دار کردن خانواده‌های ایثارگران دانست و گفت: علی رغم اینکه در برخی از استان‌های کشور خانواده‌های ایثارگر در حال دریافت زمین برای بار دوم هستند، ایثارگران استان کرمانشاه خدمات زیادی در این زمینه دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۸۱۰ گلزار شهدا با ۹۶۲۰ مزار شهدا دارد، گفت: ۷۲۶ گلزار شهدای استان ساماندهی شده که البته ۸۴ گلزار نیاز به مرمت دوباره دارند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان کرمانشاه هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای ساماندهی مزار شهدای استان تخصیص یافته بود که تنها ۵۵۸ میلیون تومان آن جذب شده که تقریبا هیچ است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت ساخت بیمارستان اعصاب و روان ویژه ایثارگران که قبلا مجوز آن از سوی وزارت بهداشت داده شده در کرمانشاه داشت و خواستار پیگیری اجرای این مصوبه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار