استاد حوزه علمیه بناب:

شهید مطهری در افکارش حریت داشت

حجت‌الاسلام «بنی‌فاطمه» گفت: شهید مطهری سرشار از علم جامع منقول، معقول و عرفان بود؛ از خصوصیات شاخص دیگرش این بود که حریت در افکار داشت.
کد خبر: ۵۸۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 03May 2023

شهید مطهری در افکارش حریت داشتبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام «سید صادق بنی فاطمه» استاد حوزه علمیه بناب، در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی که در سپاه بناب برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید مطهری، جزو برجسته‌ترین فیلسوفان قرن اخیر است، گفت: در عالم به هرچیزی اکسیر علم حیات می دهد و بشر بدون آن فلج است.

استاد حوزه علمیه بناب علت بسیاری از انحرافات را تبعیت نکردن از علم و معرفت برگرفته‌ شده از خداوند متعال دانست و افزود: آنچه که امروز گریبان‌گیر بشریت است عملی کردن شیوه‌های سکولاریسم به جای آموخته‌های الهی است و این یعنی ترجیح بی‌هویتی به هویت محض.

وی قاعده آموزگاری خداوند را کاملاً متفاوت از نحوه تدریس در جهان هستی عنوان کرد و افزود: پروردگار جهانیان منتظر آموزنده نخواهد ماند او در هرکسی حرکت و نوری ببیند به سراغش خواهد رفت و او را سرشار از علم و معرفت الهی خواهد کرد.

حجت الاسلام بنی فاطمه تشکیل و قالب انسان های بزرگ را در قرار گرفتن پیچ و تاب زندگی دانست و یادآور شد: در دوره ای شهید مطهری برای امرار معاش کتابهای پدرش را می فروخت. ایشان فقط یک نمونه از انسان های بزرگی است که از دلِ فشار و سختی تبدیل به یک بزرگ مرد جهانی شده اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت الله مطهری، گفت: او سرشار از علم جامع منقول، معقول و عرفان بود؛ از خصوصیات شاخص دیگرش این بود که حریت در افکار داشت.

استاد حوزه علمیه بناب در پایان به اهمیت علم اشاره کرد و گفت: راز موفقیت هر کشوری وابسته به سرانه مطالعه و علم مردمانش است، لذا هیچ جامعه‌ای با جهل و نادانی موفق نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار