فرمانده سپاه امام رضا (ع):

امام خمینی (ره) از عمق جان به اندیشه شهید مطهری باور داشت

سردار «غیاثی» گفت: امام خمینی (ره) ۳۲ ویژگی را در تمجید از شهید مطهری برشمردند که این نشان از عمق باور ایشان نسبت به اندیشه، تفکر و اعتقادات این استاد شهید دارد.
کد خبر: ۵۸۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ - 04May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» در آیین نکوداشت شهید مطهری، هفته معلم و تجلیل از ۴۰ مربی نمونه عقیدتی سیاسی سپاه امام رضا علیه‌السلام که امروز در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد با قدردانی از تلاش تمامی مجاهدان عرصه علم، دانش و بصیرت‌افزایی، اظهارداشت: شهید مطهری در دوران آغازین انقلاب اسلامی به دریای شبهاتی که از طرف دشمنان و معاندان برای تشکیک اذهان جوانان طرح می‌کردند، عالمانه و هوشمندانه پاسخ می‌داد.

وی با اشاره به تمجید امام خمینی (ره) از شخصیت والای شهید مطهری ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در طول حیات خود به اندازه‌ای که از شهید مطهری تمجید کرده‌اند از شخصیت دیگری تجلیل نکرده‌اند و این نشان از عمق باور امام خمینی (ره) نسبت به افکار و اعتقادات شهید مطهری است.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) ۳۲ ویژگی را در تمجید از شهید مطهری بیان کرده‌اند، بیان داشت: انقلابی‌گری، ذوابعاد بودن شخصیتی، خودسازی، بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام از جمله ویژگی‌های بارز این استاد شهید است.

سردار غیاثی در پایان مراسم با تبیین شرایط امروز تصریح کرد: مربیان عقیدتی سیاسی باید در ارتباط با نسل جوان و نوجوان شبهات ذهنی آنها را پاسخ دهند و در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف شفاف‌سازی کنند.

جنگ امروز، جنگ ایمان و اعتقادات است

در ادامه این مراسم آیت‌الله «عبدالرحیم جرجانی» استاد حوزه و معلم اخلاق با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی ادامه داد: آنچه سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز کرده است، ایمان و عقیده پاسداران و بسیجیان است.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به موضوعات عقیدتی در سپاه ابراز داشت: در شرایط امروز و قبل از اینکه ابزار جنگی بجنگد، ایمان و اعتقادات است که می‌جنگد؛ بر همین اساس نسل اول انقلاب باید تعهد و شور انقلابی و حماسی خود را به نسل جدید منتقل کنند.

این استاد اخلاق به اهمیت مأموریت و نقش مربیان عقیدتی در سپاه اشاره کرد و گفت: باید برای مدیریت جهانی انسان تربیت کرد که ظهور حضرت حجت (عج) نیازمند انسان‌های تراز انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار