در پیامی به نخستین جشنواره بین‌المللی «ایثار» مطرح شد؛

قاضی‌زاده هاشمی: جشنواره بین‌المللی «ایثار» گفتمان فرهنگی مشترکی میان کشورهای محور مقاومت ایجاد می‌کند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی به نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه «ایثار» تاکید کرد این جشنواره علاوه بر ایجاد گفتمان فرهنگی مشترک میان کشورهای محور مقاومت، پیوند فیلم‌سازان و فیلم‌نامه‌نویسان دغدغه‌مند در حوزه ایثار و پایداری را به همراه دارد.
کد خبر: ۵۹۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ - 20May 2023

قاضی‌زاده هاشمی: جشنواره بین‌المللی «ایثار» گفتمان فرهنگی مشترکی میان کشورهای محور مقاومت ایجاد می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بِسم اللّهِ الرحمن الرحیم

«فیلم» در عصر حاضر از جمله ابزار قدرتمند برای نهادینه‌سازی آرمان‌ها و اید‌­ها در جامعه است و امروز شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی با بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌ها، خط‌‌مشی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود را در قالب فیلم برای مخاطبان خود نهادینه می‌سازند.

خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سبکی نوین در فیلم‌سازی ایران شکل گرفت و از همان ابتدا آثار حوزه ایثار، شهادت و مقاومت از جایگاهی ویژه در بین مخاطبان برخوردار شد. امروز نیز تولیدات انجام شده در این بخش مورد استقبال عموم قرار گرفته و در آن سوی مرزها نیز علاقه‌مندان بسیاری دارد.

در کنار فیلم و هنر فیلم‌سازی نباید از نقش استراتژیک فیلم‌نامه غافل ماند زیرا فیلم‌نامه معمار اصلی ساختار فیلم است که فیلم‌نامه‌نویس با هنرمندی و هوشمندی می‌تواند آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه را تعمیق و تعالی ببخشد و این امر در حوزه ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ ارزشی و متعالی اهمیت دوچندان می‌یابد. زندگی شهدا و ایثارگران سرشار از نکات ارزنده‌ای است که می‌تواند با ابزار هنری در قالب فیلم به نسل امروز جامعه که نیازمند آن است منتقل نموده و در این زمینه لازم است با رویکردی تحولی و نگاهی سازنده در جذب مخاطبان و انتقال مفاهیم ارزشی اقدام شود.

به یقین برگزاری جشنواره «فیلم و فیلم‌نامه ایثار» با محور «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی و مقاومت اسلامی» علاوه بر ایجاد گفتمان فرهنگی مشترک میان کشورهای محور مقاومت، پیوند فیلم‌سازان و فیلم‌نامه‌نویسان دغدغه‌مند در حوزه ایثار و پایداری را به همراه دارد و انتظار می‌رود این جشنواره آغازگر حرکتی نو و بدیع در تقویت و گسترش فیلم و نگارش فیلم‌نامه با مفاهیم اصیل شهادت و ایثار و همچنین هم‌افزایی میان هنرمندان باشد چراکه حضور فیلم‌سازان و هنرمندان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی پیوند عقاید و ایده‌پردازی‌های نوین را به همراه دارد.

اینجانب ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری «نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار» از درگاه ایزد منان توفیق روزافزون هنرمندان عزیز را برای تولید آثار فاخر و تأثیرگذار در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ والای ایثار و شهادت مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار