نبیه بری: جنبش امل و حزب‌الله لبنان در جلسه پارلمان رای سفید نخواهند داد

رئیس پارلمان لبنان گفت: جنبش امل و حزب‌الله لبنان قرار نیست در جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان، رأی سفید بدهند.
کد خبر: ۵۹۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ - 07June 2023

نبیه بری: جنبش امل و حزب‌الله لبنان در جلسه پارلمان رای سفید نخواهند دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المنار، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به شایعاتی که از زمان مشخص شدن موعد جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید در لبنان در روز ۱۴ ژوئن مطرح شده است، پایان داد و اظهار داشت: جنبش امل و حزب الله رای سفید نخواهند انداخت.

وی تاکید کرد: به سلیمان فرنجیه رأی خواهیم داد؛ ما و هم‌پیمانانمان به او رأی می‌دهیم، هیچ‌کس از ما تاکنون نگفته است که برگه سفید خواهد انداخت؛ بله تا پیش از اینکه فرنجیه را نامزد خود اعلام کنیم، قرار بود رأی سفید بدهیم. اگر گفت‌وگویی را که دو بار به آن دعوت کردم می‌پذیرفتند، کار به اینجا نمی‌کشید.

میقاتی: حامی رئیس جمهور متحد کننده لبنانی‌ها هستم

از سوی دیگر، نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان هم اعلام کرد که از رئیس جمهوری حمایت خواهد کرد که بتواند لبنانی‌ها را دور هم جمع کند و با همه گروه‌ها ارتباط خوبی داشته باشد.

نعیم قاسم: تنها راه حصول به نتیجه برای انتخاب رئیس جمهور جدید گفت‌وگو است

همزمان شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله هم گفت: گفت‌وگو تنها راه رسیدن به نتیجه در مساله انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان است.

طبق قانون لبنان، رئیس‌جمهور این کشور باید از میان مسیحیان، نخست‌وزیر از میان اهل تسنن و رئیس پارلمان نیز از میان شیعیان انتخاب شود. تأکید حزب‌الله و جنبش امل بر گزینه «سلیمان فرنجیه» در شرایطی است که احزاب اپوزیسیون لبنان نیز روز یکشنبه گذشته «جهاد ازعور» را به‌عنوان نامزد خود برای پست ریاست‌جمهوری اعلام کردند. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز اعلام کرد که جلسه رأی‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها