یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

تغییر راهبرد دشمن از «انکار» به «محاسبه»

مأموریت «طهرانی‌مقدم»‌های این سرزمین، هیچ‌گاه متأثر از حقارت نفس خائنان به این سرزمین نشد و القائات یأس‌آلود دنباله‌های داخلی آمریکا، هرگز خللی در عزم مردانه آن‌ها وارد نکرد.
کد خبر: ۵۹۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱ - 11June 2023

تغییر راهبرد دشمن از «انکار» به «محاسبه»گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ در بحبوحه جنگ تحمیلی، هنگامی که شهید «طهرانی‌مقدم» مسئولیت توپخانه سپاه را عهده‌دار شد، توپخانه‌ای در کار نبود که بتواند از آن علیه دشمن استفاده کند؛ اما او و همرزمانش در عملیاتی توانستند با به غنیمت گرفتن توپ‌های دشمنِ بعثی، توپخانه سپاه را راه‌اندازی و به مرور تجهیز کنند.

گام بعدی «حاج حسن مقدم» و همکارانش در مسیر اقتدار موشکی ایران برداشته شد تا ابزار لازم برای راهبرد دفاعی موشک‌پایه‌ی جمهوری اسلامی اندک اندک فراهم و ایران پس از گذشت چند دهه از پایان جنگ تحمیلی، به‌عنوان یکی از قدرت‌های برتر موشکی جهان شناخته شود.

این روند در حالی طی شد که کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحت تحریم‌های متعدد از جمله تحریم نظامی قرار داشت و بزرگی کار دانشمندان دفاعی ایران را به جز دوستان آگاه، فقط دشمنان درک می‌کنند.

شهید طهرانی‌مقدم و یارانش چه در ماجرای توپخانه و چه در زمینه موشکی شدن ایران، از صفر شروع و برای کشوری که آماج تهدید‌ها و تحریم‌ها بود، توان بازدارندگی اثربخشی را ایجاد کردند.

برد آرزو‌های حاج حسن مانند برد موشک‌های نقطه‌زنی که تولید کرده‌اند، بلند بود. او و یاران شهیدش با وجود امکانات محدود، آرزوی اقتدار و امنیت پایدار را برای این کشور داشتند؛ اما میزان ایمان و اعتقاد و همت‌شان بسیار فراتر از امکانات اندک‌شان بود و همین امر هم باعث تحقق آرزوی‌شان شد.

مأموریت امنیت‌آفرینی و اقتدارافزایی «طهرانی‌مقدم»‌های این سرزمین، هیچ‌گاه متأثر از حقارت نفس برخی مسئولان خائن و وطن‌فروش نشد، و القائات یأس‌آلود دنباله‌های داخلی آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بین‌الملل، هرگز خللی در عزم مردانه آن‌ها وارد نکرد.

حاج حسن و یارانش و پس از آن‌ها، شاگردانش تا جایی پیش رفتند که دشمنان ایران اسلامی را از جایگاه «انکار» به جایگاه «محاسبه» کشاندند؛ دشمنانی که زمانی توانمندی‌های دفاعی ایران اسلامی را فوتوشاپ و دروغین عنوان می‌کردند، این روز‌ها و پس از رونمایی از نخستین موشک ابَرفراصوت ایران (فتاح) با ابراز شگفتی از توان بالای دانشمندان دفاعی ایران، فتاح را یک «تهدید بسیار واقعی و یک چالش فناوری» برای رژیم صهیونیستی برشمرده و مشغول محاسبه هستند که این موشک ظرف چند ثانیه فاصله‌ی ایران تا سرزمین‌های اشغالی فلسطین را طی می‌کند؛ موشکی که هیچ‌یک از سامانه‌های پدافندی امکان رهگیری و انهدام آن را ندارند.

کشوری که تا چهار دهه قبل به دلیل تحریم تسلیحاتی، امکان تهیه سیم خاردار را هم نداشت، با رهنمود‌های رهبر انقلاب اسلامی و مجاهدت نیرو‌های مسلح مؤمن و متخصص خود اکنون در حوزه دفاعی به جایگاهی دست یافته است که نه‌تنها ملزومات مورد نیاز خود را تأمین می‌کند، بلکه با تأسیس کارخانه صنایع نظامی در کشور‌های دوست و صادرات تجهیزات دفاعی به این کشور‌ها ضمن ارزآوری و کسب منفعت اقتصادی، زمینه ایجاد امنیت پایدار در منطقه را هم فراهم کرده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار