یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

جنگ احزاب

حرکتی که معاندان ادعای فراگیر شدن و پیروزی آن در مدتی کوتاه را داشتند، با هوشیاری ملت ایران در نطفه خفه شد و ایرانیان باز هم در مواجهه با جنگ احزاب دشمن، پیروز شدند.
کد خبر: ۶۱۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶ - 17September 2023

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ جنبش‌های اعتراض‌آمیز در هر کشوری معمولاً در پی یک اتفاق و یا انتشار شایعه یا خبری خاص شکل می‌گیرند؛ هرچند که جدای از این موارد، عوامل و زمینه‌هایی در سطح جامعه مسیر را برای ظهور و بروز این جنبش‌ها هموار می‌کنند.

اما در کل، اتفاقات خاصی که بتواند موجب تحریک گسترده احساسات در جامعه شود، به همراه پوشش رسانه‌ای گسترده و ضریب دادن به آن خبر با استفاده از ترفند‌های رسانه‌ای می‌تواند به شکل‌گیری جنبشی اعتراض‌آمیز بیانجامد.

واقعه‌ای که حدود ۱۰ سال قبل در سوریه رقم خورد نیز بر همین مبنا شکل گرفت؛ به این ترتیب که ابتدا اخباری مبنی بر شعارنویسی تعدادی از دانش‌آموزان علیه حکومت سوریه در شهر درعا منتشر شد و پلیس امنیت سوریه در پی این اتفاق، دانش‌آموزان مذکور را بازداشت و درخصوص پشت پرده ماجرا از آن‌ها تحقیق و بازجویی کرد.

در این مرحله، رسانه‌های ضد سوری با انتشار اخباری مبنی بر شکنجۀ دانش‌آموزان مذکور احساسات مردم را در منطقه درعا برانگیختند و موج اعتراضی شکل گرفت که سرنوشت سوریه و ملت این کشور را دگرگون کرد؛ موجی که موجب شد در کمترین زمان ممکن، جنگی فراگیر و ویرانگر اکثر نقاط سوریه را فرابگیرد و موجب جان باختن ۳۵۰ هزار تن و آوارگی میلیون‌ها شهروند سوری شود.

در اغتشاشات سال گذشته در ایران نیز طرحی مشابه از سوی دشمنان خارجی و عوامل داخلی آن‌ها در ایران به اجرا درآمد که رسانه‌های معاند با انتشار اخبار ساختگی و دروغین از موضوع مرگ مهسا امینی گرفته تا ماجرای تمرد بخشی از نیرو‌های مسلح کشور سعی در هدایت اغتشاشات و فراگیر کردن این موج داشتند؛ اخباری که حالا پس از گذشت یک سال از فتنه ۱۴۰۱ رسانه‌هایی همچون بی بی سی فارسی به ساختگی بودن آن‌ها اذعان می‌کنند.

بر همین اساس، پزشکی که به‌عنوان کارشناس شبکه تروریستی اینترنشنال سخن می‌گوید، اذعان می‌کند که در مدارک پزشکی مهسا امینی اثری از ضرب و شتم دیده نمی‌شود و این موضوع در همان سال ۱۴۰۱ نیز اثبات شده بود، اما به دلیل اینکه جنبش اعتراضی آن‌ها ضربه‌ای نخورد، بر این حقیقت سرپوش گذاشتند!

و یا در موردی دیگر، فردی به نام حسین باستانی که از فعالان رسانه‌ای ضد انقلاب است، اخیراً در گفت‌وگو با شبکه معاند بی بی سی فارسی می‌گوید: اگر نگوییم همه اخبار، می‌توانیم بگوییم بیشتر اخبار مربوط به تمرد نظامیان در جنبش پارسال ساختگی بود.

بر این اساس و طبق نتایج تحقیقاتی که درخصوص اخبار اغتشاشات در ایران منتشر شد، دشمنان ملت ایران که در قالب جنگ ترکیبی به دنبال سوریه‌سازی ایران بودند، ظرف مدت ۲۵ روز از آغاز اغتشاشات، حدود ۱۷ هزار خبر دروغ را در جهت تحریک و تشویق مردم به اعتراض و متعاقب آن براندازی حکومت منتشر کردند.

هدف اولیه معاندان براندازی نظام اسلامی و هدف غایی آن‌ها تجزیه ایران بود؛ به نحوی که شبکه تروریستی ایران اینترنشنال ظرف سال گذشته به پاتوق رهبران گروه‌های مختلف تجزیه‌طلب تبدیل شد.

این در حالی بود که در پی افشای اهداف شوم معاندان مبنی بر تکه‌پاره کردن ایران و همچنین خشونت‌های بی حد و حصر گروهک‌های ضد انقلاب و تخریب اموال عمومی و خصوصی، آن دسته از مردمی که با موج اعتراضات عناصر ضد انقلاب همراه شده بودند، به پشت پرده این اعتراضات پی برده و از ادامه همراهی با مزدوران دشمن، سر باز زدند.

به این ترتیب، حرکتی که معاندان ادعای فراگیر شدن و پیروزی آن در مدتی کوتاه را داشتند، با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری ملت ایران در نطفه خفه شد و ایرانیان همچون فتنه ۸۸، بار دیگر در مواجهه با جنگ احزاب دشمن، پیروز شدند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها