حقوق بشر آمریکایی/ یادداشت

حقوق بشر آمریکایی؛ نشان ماشین کشتار و ترور

حقوق بشر آمریکایی ادعای دروغینی است و بیش از آنکه به سود مردم باشد نشانی است بر ماشین کشتار جمعی آمریکا تا سیاست وحشی‌گرانه خود را مشروعیت ببخشند. نشانی که سال‌ها است به نماد خون و آتش و جنگ تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۹۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵ - 26June 2023

حقوق بشر آمریکایی؛ نشان ماشین کشتار و ترورگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ آمریکایی که ما می‌شناسیم با آمریکایی که سیاستمداران ینگه دنیا سعی دارند به مردم جهان نشان بدهند تفاوت بسیار دارد.

آمریکاییان که خود را کدخدای دهکده جهانی ـ ادعایی که از اساس اشتباه است ـ می‌دانند همواره سعی خود را کرده و می‌کنند تا همه چیز در خدمت خان دهکده باشد و ملت‌های دنیا باید بپذیرند رعیتی بیش نیستند و باید حافظ منافع کدخدا باشند.

آنها با امپراطوری رسانه و سینما و هر ابزار فرهنگی دیگری سعی دارند این رویایی آمریکایی را بر ذهن مردم دنیا تحمیل کنند و اگر ملتی علیه این باور قد علم کند و این رویا را به هم بریزد با ماشین کشتار جمعی آمریکا طرف است. آمریکا با کمک لشکریان فرهنگی خود این واقعیت دروغین را بر افکار مردم به این حقیقت تبدیل کرده که هر صدای مخالفی علیه آمریکا علیه همه بشریت است.

برای آمریکا مسلمان و مسیحی و یهودی و دین‌دار و بی‌دین فرقی ندارد هر کس که بخواهد رویایی آمریکایی را پریشان کند محکوم به مرگ است. از نظر آمریکاییان ویتنام و ژاپن و ایران و عراق و سوریه بهانه‌ای است تا جهان را به نفع منافع خود پر آشوب کند. این ادعای مطرح شده نیاز به اثبات نداد از انفجار بمب اتم در شرقی‌ترین نقطه آسیا تا کشتار مسلمانان در جریان جنگ بوسنی در اروپا نشانه‌های فراوانی از دست پیدا و پنهان آمریکاییان دیده می‌شود.

البته کشوری چون ایران که به اتکای سرمایه غنی اسلامی خود توانسته بیش از هر کشوری آمریکا را به انفعال و شکست بکشاند دشمن خطرناک‌تری محسوب می‌شود. به همین دلیل رژیم بعث را واداشت تا با جنگ علیه ایران اسلامی ملت عراق را نیز از پیشرفت بازدارد. متاسفانه این حقیقت آشکار را برخی از نخبگان فرهنگی درنیافته‌اند و هنوز خود را طفیلی آمریکاییان می‌دانند و برای به دست آوردن امتیاز نفس کشیدن در آنجا به هر حفتی از جمله سیاه‌نمایی و سیاه انگاری دست می‌زنند.

این باورمندی هنوز در میان بخشی از جامعه هنرمند ما بوجود نیامده که مردان آمریکایی برای ایستادن بر اریکه قدرت حتی از زنان و مردان و کودکان هموطن خود نیز نمی‌گذرند و آنان را برای بقای خود قربانی می‌کنند.

بخشی از «جهاد تبیین» گفت‌وگو در خصوص حقوق بشر آمریکایی با زبان هنر است. اگر هنرمندان کاربلد آمریکا با زبان هنر بخصوص سینما توانسته‌اند حقوق بشر آمریکایی را بر ذهن مردم جهان حقنه کنند، هنرمندان انقلابی ایران اسلامی چرا این رویا را پریشان نکنند؟

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها