حزب‌الله: کسانی که لبنان را بدون مقاومت می‌خواهند هرگز به هدف خود نمی‌رسند/ مقاومت اسلامی اشغالگران را شکست داد

عضو پارلمان لبنان با اشاره به اینکه برخی طرف‌ها در داخل کشور حامی عادی‌سازی با اشغالگران هستند تاکید کرد: کسانی که لبنان را بدون مقاومت می‌خواهند هرگز به هدف خود نمی‌رسند.
کد خبر: ۵۹۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 26June 2023

حزب‌الله: کسانی که لبنان را بدون مقاومت می‌خواهند هرگز به هدف خود نمی‌رسندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی سخنانی درباره اوضاع سیاسی این کشور اعلام کرد: ما قبول داریم که بدون همکاری طرف مقابل نمی‌توانیم رئیس جمهور را انتخاب کنیم و شرایط طرف مقابل ما نیز همین‌گونه است. بنابراین تنها راه حل این است که بیاییم و بنشینیم و یکدیگر را درک و قانع کنیم تا به توافق و تفاهم برسیم.

این مقام حزب‌الله خطاب به کسانی که ایده گفت‌وگو و توافق را رد می‌کنند گفت: شما قبول ندارید که باهم کنار بیاییم و می‌خواهید یک نقش کمکی و دستیار برای بازیگران خارجی از جمله عربستان و فرانسه و قطر و آلمان یا هر طرف دیگر داشته باشید. اما ما می‌گوییم که بیایید تا با هم توافق کنیم و به تفاهم برسیم؛ زیرا طرف‌های خارجی صرفا می‌توانند گامی برای کمک به انتخاب رئیس جمهور لبنان بردارند اما نمی‌توانند در این زمینه دستور بدهند یا تصمیم بگیرند.

محمد رعد در ادامه تاکید کرد: ما از همه کسانی که برای حل بحران سیاسی لبنان تلاش می‌کنند، تشکر می‌نماییم اما پرونده به طور کامل بسته نشده و ما همچنان امیدواریم احزاب مربوطه برای انتخاب رئیس جمهور به توافق برسند. به هرحال واقعیت آن است که هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که باید حل شود.

از طرف دیگر «حسین حاج حسن» رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک- هرمل و عضو ارشد فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز در جریان یک نشست سیاسی اعلام کرد: تا زمانی که این تفرقه میان احزاب داخلی لبنان وجود داشته باشد و توازن پارلمانی نیز به همین شکل باقی بماند، تشدید شکاف‌های سیاسی تنها روند انتخاب رئیس جمهور را دشوارتر می‌کند.

وی افزود: جلسه اخیر پارلمان نشان داد که یک شکاف و اختلاف سیاسی بزرگ در لبنان وجود دارد و این اختلاف بر سر مسائل ساده نیست؛ بلکه مربوط به موضوعات بزرگتر همچون جایگاه لبنان در منطقه، دیدگاه برخی احزاب درباره مقاومت در برابردشمن، رویکرد برخی طرف‌ها دباره روابط با آمریکا و غرب و ... می‌باشد. علاوه بر آن درباره ماهیت نظام اقتصادی لبنان و سایر مسائل داخلی نیز شکاف و دودستگی وجود دارد.

این نماینده حزب‌الله تاکید کرد: ما از ابتدا دعوت به گفت‌وگو کردیم و گفتیم که باید درباره همه موضوعاتِ مورد اختلاف صحبت کنیم. برخی در کشور هستند که عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی را به مثابه آزادی بیان تعبیر می‌کنند و چند هفته قبل از یک روزنامه نگار کویتیِ مشوق عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر که وارد فرودگاه بیروت شده بود حمایت کردند و این روزنامه‌نگار کویتی را دستاویز قرار داده و واقعیت نگرش سیاسی خود را نسبت به دشمن آشکار کردند.

حاج حسن تصریح کرد: در همان زمان بود که بین شهروندان لبنانی در العرقوب با نظامیان صهیونیست که به خاک لبنان تجاوز کرده بودند درگیری ایجاد شد و ما حتی ندیدیم که این طرف‌ها (احزاب حامی عادی‌سازی با اشغالگران) یک بیانیه یا واکنش در محکومیت تجاوز صهیونیست‌ها به اراضی لبنان داشته باشند و فقط درباره خانم «فجر السعید» روزنامه نگار کویتی که برای ترویج عادی‌سازی وارد لبنان شده بود و از ورود او به کشور جلوگیری شد، صحبت و از او دفاع می‌کردند.

وی اظهار داشت: این یک شکاف واقعی در کشور است که نباید آن را دست کم گرفت. به عنوان مثال شنیدیم که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رد بازگشت آوارگان سوری به کشورشان صحبت می‌کرد و ما ندیدیم که برخی طرف‌ها و احزاب در داخل لبنان واکنشی به این موضع‌گیری اتحادیه اروپا داشته باشند یا بگویند که امور داخلی لبنان ارتباطی به اروپا و دیگران ندارد.

این نماینده حزب‌الله تاکید کرد: ما از «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنیم. اما طرف مقابل تا امروز از گفتگو خودداری کرده و من نمی‌دانم بعدا چه اتفاقی خواهد افتاد و قطعا با این وضعیت نمی‌توان رئیس جمهور انتخاب کرد.

حسین الحاج حسن اظهار داشت: برخی نمی‌خواهند مقاومت در منطقه حضور داشته باشد. ما به وضوج در برابر جاه‌طلبی‌ها و پروژه‌های رژیم اشغالگر در منطقه ایستاده‌ایم. ما همواره تاکید می‌کنیم که بخشی از ملت و مقاومت فلسطین هستیم و توانستیم رژیم اشغالگر را شکست دهیم. درحال حاضر رژیم صهیونیستی در وضعیتی از فروپاشی و عقب‌نشینی قرار گرفته است. اگر مقاومت نبود، ترسیم مرزهای دریایی و زمینی لبنان آنگونه که صهیونیست‌ها می‌خواستند انجام می‌شد و ثروت‌های لبنان به غارت می‌رفت.

وی در پایان گفت: کسانی که لبنان را بدون مقاومت می‌خواهند و تابع دستورات آمریکا هستند هرگز نمی‌توانند به هدف خود برسند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق ایالات متحده هنگام امضای توافق‌های عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت که لبنانی‌ها باید با حزب‌الله مقابله کنند. اما همه ما در کنار یکدیگر می‌توانیم در برابر دشمن بایستیم و در این جنگ نرمی که دشمن آمریکایی به راه انداخته نیز پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار