امام جمعه کرمانشاه:

غدیر به اسلام قدرت و توان دوباره داده است

آیت الله «علما» گفت: عید غدیر به جامعه اسلامی چنان قدرت و توانمندی داده که به ابرقدرت ها (آمریکا) بگویید که هیچ غلطی نمی توانی بکنی و به دیگر قدرت ها ( شوروی) بگوید خودشان را جمع کنند تا از بین نروند.
کد خبر: ۶۰۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 07July 2023

غدیر به اسلام قدرت و توان دوباره داده استبه گزارش  از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با تبریک عید بزرگ غدیرخم؛ آن را عید امامت، ولایت و رهبری در جامعه اسلامی دانست و به سخنی از پیامبر اسلام (ص) در مورد حضرت علی (ع) اشاره کرد که هر کس علی (ع) را دوست بدارد و حب او را در دلش داشته باشد او را دوست داشته و کسی پیامبر را دوست داشته باشد خدا را دوست داشته است.

وی همچنین حضرت (ع) را به مثابه قرآن ناطق دانست و گفت: وظیفه مسلمانان در مقابل این جایگاه این است؛ حرف و اندیشه ، کردار و رفتار او را که مانند کلام قرآن کریم است گوش و عمل کنند.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: عید غدیر به جامعه اسلامی چنان قدرت و توانمندی داده که به ابرقدرت ها (آمریکا) بگویید که هیچ غلطی نمی توانی بکنی و به دیگر قدرت ها ( شوروی) بگوید خودشان را جمع کنند تا از بین نروند.

مردم مواظب دست‌های پشت پرده مروجان بی حجابی در جامعه باشد

امام جمعه شهرستان کرمانشاه در ادامه خطبه هایش با اشاره به برخی رفتارها و کردارها مبنی کم حجابی در جامعه به تحریک عوامل کشورهای غربی؛ از خانواده ها و جوانان خواست مواظب دست‌های پشت پرده این مروجان بی حجابی در جامعه باشد.

آیت الله علما افزود: عفاف و حجاب دستور قرآن کریم، حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام، ائمه (ع) است و جزو دین ما است و حال ما اینها را کنار بگذاریم؛ حرف دشمنان را به کرسی بنشانیم.

وی در ادامه بر جهاد تبیین نسبت مقولات دینی مانند؛ حجاب، اسلام، امامت و ولایت تاکید کرد و از مردم خواست به دست های پشت پرده مروجان بی حجابی در جامعه توجه کنند و ببینند همین کسانی این حرف ها می زنند در کشورهای خود دچار چه بلاها و گرفتارهای روانی مانند هم جنس بازی هستند.

آیت الله علما با اشاره به سالروز کشف حجاب در ایران در ۱۷ تیر ماه؛ گفت: انگلیسی ها خودشان رضاخان را به ما تحمیل کردند و او به دستور انگلیسی ها، در ایران کشف حجاب کرد و مردم را گلوله بست، لذا همه باید با تامل و اندیشه و بصیرت نسبت به این مسائل نگاه کنیم.

مالیات ها باید عادلانه باشد

خطیب نماز جمعه شهرستان کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های خود به ۱۶ تیرماه روز مالیات در تقویم کشورمان اشاره کرد و از کسانی که برگردن آنها مالیات هست خواست مالیات خود را بپردازند؛ زیرا کشور با مالیات می چرخد.

وی همچنین با اشاره به اتفاق کودتای "نوژه" در ۲۳ تیرماه گفت: به فرموده امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری این انقلاب را خود خدا نگه داشته است.

آیت الله علما همچنین از طرفی نیز خواست مالیات ها برای مردم عادلانه لحاظ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار