فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع):

تبیین واقعه غدیر موجب ارتقای معرفت جامعه نسبت به ولایت می‌شود

امیر «معصومی» گفت: همه ما وظیفه داریم زیبایی‌های غدیر خم را به‌عنوان یک حادثه مهم تاریخی و دینی در قالب‌های مختلف به نسل‌ امروز ارائه کنیم تا نسبت به این روز معرفت پیدا کنند.
کد خبر: ۶۰۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ - 08July 2023

تبیین واقعه غدیر موجب ارتقای معرفت جامعه نسبت به ولایت می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با عید سعید غدیر خم، مراسم جشنی با حضور امیر سرتیپ دوم «محمدرضا معصومی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، حجت‌الاسلام «محمد عدیده» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی و جمعی از کارکنان این منطقه و خانواده‌های آن‌ها، شب گذشته در کوی سازمانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) برگزار شد.

امیر معصومی در این مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیر، با اشاره به روایات اسلامی، به تبیین فضائل مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام پرداخت.

وی در ادامه اظهار داشت: جشن غدیر نشان از ارادت قلبی مردم ایران به‌ویژه نسل جوان به امیرالمومنین علی علیه‌السلام دارد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) با اشاره به این مطلب که جشن‌های عید غدیر نباید به یک روز محدود شود، تصریح کرد: تصویر اغلب جامعه این است که پیامبر اکرم (ص) فقط در روز غدیر حضرت علی (ع) را به جانشینی خود معرفی کردند اما این یک باور درستی نیست چراکه روز غدیر یکی از روزهای مهمی بود که این مهم انجام شد.

معصومی بیان داشت: همه ما وظیفه داریم زیبایی‌های این حادثه مهم تاریخی و دینی را در قالب‌های مختلف به نسل‌ امروز ارائه کنیم تا نسبت به غدیر معرفت پیدا کنند.

این فرمانده ارشد پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه حضرت علی (ع) مظهر همه خوبی‌هاست، تأکید کرد: اعتقاد قلبی به ولایت امیرالمومنین علی (ع) سبب قبولی طاعات و عبادات ماست.

وی در ادامه گرامیداشت عید ولایت را در قالب برگزاری جشن‌ که این مناسبت مذهبی را در ذهن کودکان و نوجوان کشورمان ماندگار خواهد کرد، ضروری دانست.

در ادامه، حجت‌الاسلام عدیده با تبریک عید غدیر، ضمن اشاره به صفات حضرت علی (ع) بیان داشت: تأثیرات ویژه واقعه غدیر به‌عنوان بزرگترین عید شیعیان در ولایت‌پذیری و بصیرت‌افزایی آحاد جامعه باید به درستی تبیین و تشریح شود.

وی افزود: تلاش برای بزرگداشت غدیریه باعث احیای روحیه معنوی مردم می‌شود چراکه یادآوری هویت پرافتخار شیعیان، موجب شعف و مباهات مردم به واسطه اینکه پیرو امیرمؤمنان (ع) هستند، خواهد شد.

مولودی‌خوانی، برگزاری مسابقه، اجرای نمایش، قرعه‌کشی و اهدای کمک هزینه سفر به کربلا و همچنین اهدای جوایز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها