معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

حمایت ۱۵۰ میلیاردی سازمان اوقاف از هیئات مذهبی/ برنامه‌های ۸۰۰ هیئت در بقاع متبرکه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه امسال سازمان اوقاف در مجموع ۱۵۰ میلیارد حمایت از هیئات خواهد داشت، گفت: برنامه‌های عزاداری ۸۰۰ هیئات سراسر کشور در محل بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ - 19July 2023

حمایت ۱۵۰ میلیاردی سازمان اوقاف از هیئات مذهبی/ برنامه‌های ۸۰۰ هیئت در بقاع متبرکه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف با موضوع سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عادل با بیان محرم برای آزادیخواهان جهان مفهوم خاصی دارد، چون فصل مهم تاریخ است، اظهار داشت: هرجای دنیا که حرکت‌های آزادی‌خواهانه‌ی صورت می‌گیرد افراد الگوی خودشان را حسین بن علی علیه‌السلام معرفی می‌کند.

وی درخصوص فعالیت سازمان اوقاف در ایام محرم گفت: عمده‌ی موقوفات کشورمان به‌نوعی به‌سیدالشهدا (ع) تعلق دارد چراکه نوع وقف‌ها مربوط به حسینیه‌ها، یا خانه‌های امام حسینی و جلسات امام حسین (ع) و یا تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی و اطعام عزاداران و زائران و حرم حضرت سیدالشهدا وقف بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه شمیم حسینی به‌منظور حمایت از هیئات‌ها و جلسات عزاداری طراحی شده است، افزود: از محل عواید موقوفه‌ها امسال در مجموع در دهه اول و دهه آخر صفر و اربعین بالغ بر ۱۳ هزار هیئات و مسجد و بقاع متبرکه مورد حمایت خواهند بود که مبلغ این حمایت ۱۵۰ میلیارد تومان است که در سطح کشور هزینه خواهد شد؛ از این رقم ۶۰ میلیارد تومان در ایام دهه اول محرم و ۹۰ میلیارد ویژه ایام صفر و اربعین خواهد بود.

حجت‌الاسلام عادل با تاکید براینکه ۲۰۰ هیئات شاخص از محل موقوفات حمایت می‌شوند، گفت: امسال ۸۰۰ هیئات در ابقاع متبرکه و امامزادگان مستقر شده‌اند و تعامل طرفینی خوبی ایجاد شده که موجب ارتقاع کیفیت برنامه‌ها برای مردم خواهد بود. در این طرح حمایت از هیئات، نهاد‌های فرهنگی، شعرا، حمایت از جلسات مداحی با انتشار کتب مداحی نیز صورت گرفته است.

وی به تشریح برنامه بصیرت عاشورایی پرداخت و با بیان اینکه روضه‌های خانگی از ریشه‌دارترین نوع عزاداری‌هایی است که در تربیت نسل‌های مختلف تاثیرات بی‌بدیل داشته است، درباره سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: این مراسم در ۳ هزار و ۲۹۳ بقعه متبرکه در قالب ۲۲ هزار و ۶۰۵ برنامه خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برنامه شیرخوارگان حسینی امسال در ۸۰۰ امامزاده روز جمعه ۳۰ تیرماه برگزار خواهد شد. برنامه احلی‌من‌العسل همایش نوجوانان حسینی نیز در ۷۰۰ بقعه متبرکه در روز ششم محرم برگزار خواهد شد.

او از ایجاد هیئات‌های نوجوانان در بقاع متبرکه خبر داد و با بیان اینکه در ۳ هزار و ۱۰۰ بقعه هماهنگی برای برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا صورت گرفته است. در بحث اعزام مبلغین هماهنگی برای اعزام ۹۱۵ مبلغ از قم و ۲ هزار ۱۰۰ مبلغ بومی در استان‌ها صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام عادل تصریح کرد: پویش هر خانه یک حسینیه برای رونق دادن به سنت روضه‌خوانی است که امسال با اهدا یک پرچم صورت گرفته است نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار