پوستر جشنواره طراحی «میراث سرو» رونمایی شد؛

دبیر جشنواره «میراث سرو»: ۵۰۰ پوستر عاشورایی در مترو تهران نمایش داده می‌شود

دبیر جشنواره سراسری طراحی پوستر «میراث سرو» با بیان اینکه این جشنواره یک رویداد سراسری، ملی و کشوری است که همه افراد امکان حضور خواهد داشت، گفت: ۵۰۰ پوستر برتر این رویداد در ۲۳ ایستگاه مترو تهران نمایش داده می‌شود.
کد خبر: ۶۰۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸ - 20July 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پوستر اولین جشنواره سراسری طراحی پوستر «میراث سرو» با حضور سید عظیم حسینی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب؛ حمیده جعفری، رئیس دانشکده هنر_‌معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد تهران جنوب و کامران افشار مهاجر از داوران این رویداد فرهنگی و هنری برگزار شد.

حسینی: واکنش هنری دانشجویان به مناسک دینی

در ابتدا، سید عظیم حسینی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب درباره این رویداد اظهار داشت: اولین جشنواره طراحی پوستر حدیث سرو کاری است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و شهرداری تهران برگزار خواهند شد؛ آثار برگزیده این رویداد قرار است در ۲۴ ایستگاه مترو در معرض دید عموم قرار گیرد.

او پیوند بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی را هدف اصلی برگزاری جشنواره میراث سرو عنوان کرد و ادامه داد: حضور و واکنش دانشجویان رشته‌های هنر در مناسبت‌های ملی و مذهبی و به‌خصوص دانشجویان رشته هنر که توانسته‌اند ارتباط خوبی با بدنه جامعه بگیرند نیز در این رویداد مدنظر بوده است. سال گذشته نیز این رویداد در ایستگاه‌های مترو با برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های دانشجویان هنر برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

دبیر جشنواره «میراث سرو»: ۵۰۰ پوستر عاشورایی در مترو تهران نمایش داده می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از ایجاد دبیرخانه دائمی این رویداد هنری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران خبر داد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم اتفاقات جریان‌ساز فرهنگی و هنری را با حضور فعال دانشجویان شاهد باشیم. با ایجاد دبیرخانه دائمی برای این رویداد تمام واحد‌های دانشگاهی امکان شرکت در جشنواره را خواهند داشت.

جعفری: ۵۰۰ پوستر عاشورایی در مترو تهران نمایش داده می‌شود

در ادامه، حمیده جعفری، دبیر جشنواره در سخنانی گفت: جشنواره طراحی پوستر «میراث سرو» اصلاً محدودیت شرکت کننده ندارد و صرفاً برای دانشجویان دانشگاه هنر و معماری نیست بلکه یک جشنواره سراسری، ملی و کشوری است که همه افراد امکان حضور خواهد داشت. قرار براین است افراد در محور‌های مقاومت، ولایت‌مداری، امرو به معروف، ادب، سخاوت، اسوه صبر خواهد بود.

دبیر جشنواره «میراث سرو»: ۵۰۰ پوستر عاشورایی در مترو تهران نمایش داده می‌شود

او ادامه داد: آثار برگزیده این جشنواره پس از چاپ قرار است در سراسر کشورمان پخش شود؛ زمان ارسال آثار تا ۲۶ مرداد است و انتخاب برتر براساس مولفه‌هایی که مدنظر است داوری و انتخاب و در نهایت در ۲۳ ایستگاه مترو این آثار نمایش داده خواهد شد که حدود ۵۰۰ اثر در این ایستگاه‌ها تا پایان اربعین نصب خواهد شد؛ در ایین اختتامیه ما علاوه بر ایستگاه‌های مترو، آثار برتر در ایوان انتظار مترو، ولی عصر (عج) نصب خواهند شد.

افشار مهاجر: فعالیت‌های هنری دانشجویی با کیفیت است

در پایان، کامران افشار مهاجر از داوران این رویداد فرهنگی و هنری گفت: این جشنواره در سابقه‌ی چندین ساله دارد اما رویکرد جدیدی پیدا کرده است و در مجموع یک حرکت موثر فرهنگی است چون دانشجویان در این ایام تعطیلات زمینه‌ی را خواهند داشت تا ذوق خودشان را نشان دهند؛ امیدوارم امسال نیز این رویداد با کیفیت خوبی برگزار شود.

او درباره کیفیت این رویداد گفت: روند این جشنواره هرساله بخاطر انگیزه دانشجویان و نونگاهی که به هنر و موضوعات دارند همواره رو به روشد بوده است و کارهای قابل اعتنایی را میزبانی کرده است؛ امیدواریم امسال نیز این اتفاق رقم بخورد. همچنین به‌نظرم بخش مهم این رویداد به موضوع اکران آثار مربوط می‌شود و اگر آثار در شهرستان‌های مختلف نمایش داده شود حتماً به ارتقاع فرهنگ و کیفیت بصری افراد کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها