یادواره شهدای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

یادواره هشت شهید امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی همزمان با هفته احیای این فریضه در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ - 20July 2023

یادواره شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در مشهد برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، هم‌زمان با هفته احیای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، یادواره هشت شهید امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، رؤسای عقیدتی سیاسی و خانواده شهدای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر امروز در سالن همایش‌های جمعیت هلال‌ احمر در مشهد برگزار شد.

«مهدی رضایی» دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: این استان هشت شهید در راه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی افزود: اولین شهید در را امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در استان شهید علی نوروزی فاروقی بود که در سال ۱۳۷۴ به شهادت رسید و در ادامه آمران به معروف روکی، فقیهی‌فر، مشهدی بندانی، منزلساز کرمانی، بایزید و الداغی به فیض شهادت نائل آمدند.

شهدای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر مظلوم هستند

حجت‌الاسلام‌ «برهان باقری» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع)، در ادامه این یادواره بیان داشت: شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مظلوم هستند، و این مظلومیت بدان معناست که این فریضه در جامعه نهادینه نشده و اکثریت بامعنا و مفهوم واقعی آن آشنا نیستند.

وی ادامه داد: همان‌طور که اهل‌بیت (ع) در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جان خود را تقدیم کردند و توسط افرادی به شهادت رسیدند که بر آیات قرآن واقف بودند؛ اما نسبت به این فریضه آگاهی نداشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: امام حسین (ع) در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به همراه ۷۲ تن از یاران باوفایشان برای‌ خدا قیام کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند. شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز در مقابل ناهنجاری‌ها و ضدارزش‌ها شهید شدند، آن‌ها جان خود را اهدا کردند تا ذهن نسل جدید را در برابر ناهنجارهایی که دشمنان علیه نظام راه انداخته است، پاک کنند.

شهدا در راه حفظ معروف فدا شدند

«محسن ذاکریان» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در سخنانی ابراز داشت: تمام شهدای ما شهدای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر هستند که در رأس آن‌ها حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یارانشان قرار دارند.

وی افزود: شهدا در دفاع مقدس و دفاع از حرم جان خود را برای حفظ معروف اهدا کردند.

در زمان برگزاری این یادواره «امیرعباس صدیقی» به صورت زنده تصویر شهید «ابراهیم روکی» از شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی را نقاشی کرد که در پایان به خانواده این شهید والامقام اهدا شد.

وداع با پیکر جانباز شهید «حمیدرضا محسنی» و مرثیه‌سرایی ذاکر اهل‌بیت علیهم‌السلام «محمد گلابگیر» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

پایان‌بخش این مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی شهیدان «علی نوروزی فاروقی»، «محمد کبیری»، «فرخ‌رضا فقیهی‌فر»، «غلامعلی منزلساز کرمانی»، «غلامحسن مشهدی بندانی»، «ابراهیم روکی»، «محمد بایزیدی» و «حمیدرضا الداغی» بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار