مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان خبر داد؛

اختصاص یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت‌های اربعین در کردستان

«حسنی» گفت: برای تامین زیرساخت‌های اربعین حسینی(ع) در استان کردستان، در حوزه راهداری یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۰۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ - 27July 2023

اختصاص یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت‌های اربعین در کردستان در حوزه راهداریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «فرزاد حسنی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای تامین زیرساخت‌های اربعین حسینی(ع) در استان کردستان، در حوزه راهداری یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: از این مبلغ 450 میلیارد ریال آن مربوط به نگهداری راه، 250 میلیارد ریال نگهداری علائم و ایمنی راه و 350  میلیارد ریال نیز به مرز باشماق اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه انجام روکش‌های آسفالت محور سنندج - باشماق - مریوان جزو تعهد راهداری در محورهای منتهی به مرز باشماق است، گفت: میزان تعهد در این محور 30 کیلومتر است که علاوه بر آن، پروژه‌های دیگری که مسیر تردد زوار در استان است در دستور کار قرار گرفته شده و بخشی از کار به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال انجام است.

وی بیان داشت: برای روکش و اقدامات حفاظتی جاده‌های استان، بیش از هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که 450 میلیارد ریال توسط ستاد اربعین تخصیص یافته است.

حسنی با اشاره به اینکه در مرز باشماق نیز 80 میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده است، خاطرنشان کرد: خط‌کشی 800 کیلومتر از راه‌ها، ارتقا حفاظ ایمنی به طول هفت کیلومتر، اجرای روشنایی نقطه‌ای و ایمن‌سازی اضطراری در 40 مقطع، احداث و نگهداری 25 دستگاه چراغ چشمک زن و نگهداری 25 کیلومتر روشنایی از دیگر اقدامات انجام شده در مسیرهای منتهی به مرز باشماق است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار