منبع نظامی سوری اعلام کرد؛

جزئیات حمله داعش به شرق الرقه از کمربند نظامی اطراف «التنف»

یک منبع نظامی سوری از جان باختن و زخمی شدن چند سرباز سوری در جریان حمله تروریست‌های داعش خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ - 08August 2023

جزئیات حمله داعش به شرق الرقه از کمربند نظامی اطراف «التنف»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از اسپوتنیک، یک منبع نظامی سوری به جزئیات حمله جدید داعش به نیروهای سوری پرداخت.

این منبع سوری از جان باختن و زخمی شدن چند سرباز سوری در جریان حمله داعش به شرق الرقه خبر داد.

منبع سوری اعلام کرد که عناصر داعشی از منطقه ۵۵ که در اطراف پایگاه غیرقانونی التنف آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن قرار دارد، دست به حمله زدند.

این منبع اخبار منتشر شده درباره تسلط داعش بر روستایی حدفاصل الرقه و شرق دیرالزور را تکذیب کرد.

منبع سوری اعلام کرد که تروریستهای داعشی اواخر شب گذشته و اویل بامداد امروز به یک مرکز ایست بازرسی ارتش سوریه در روستای معدان عتیق در شرق الرقه یورش بردند.

پس از حمله داعش، نیروهای ارتش سوریه به شکل گسترده وارد عمل شدند و شماری از داعشی ها را به هلاکت رساندند و بقیه داعشی ها هم به مخفیگاههای خود در مناطق صحرایی در مناطق نفوذ ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا گریختند که در اطراف منطقه ۵۵ قرار دارد و این همان منطقه ای است که تروریستهای داعش از آن به عنوان محلی امن برای انجام حملات پراکنده و غافلگیرکننده به مواضع ارتش و غیرنظامیان به ویژه چوپانان استفاده می کنند.

مساحت ۵۵ کیلومتری اطراف التنف یا همان کمربند نظامی

این منطقه کمربند نظامی به مساحت ۵۵کیلومتری در اطراف پایگاه آمریکایی التنف است. این منطقه به مثابه کمربند امنیتی برای حمایت از این پایگاه است.

از سوی دیگر دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری، سه‌شنبه ۱۷ مرداد مدعی شد که در حمله شب گذشته «داعش» به چند ایست‌ بازرسی ارتش سوریه در استان رقه، ۱۰ سرباز سوری کشته شدند.

طبق این ادعا، عناصر داعش در این حمله یک روستا از توابع رقه را تصرف کرده اما ساعاتی بعد از آنجا عقب‌نشینی کردند.

تروریستهای داعشی به گفته این مرکز وابسته به مخالفان سوری، در حمله به حومه شرقی رقه، چندین خودروی نظامی و شماری از منازل را آتش زدند.

طبق این ادعا، ۶ سرباز ارتش سوریه نیز در حمله داعش زخمی شدند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها