در دیدار رئیس مجلس ویتنام؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی با ویتنام هستیم

اسماعیلی با بیان اینکه رئیس جمهور همواره بر گسترش روابط با کشورهای دوست تاکید کرده است، گفت: ایران آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی با ویتنام است.
کد خبر: ۶۰۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ - 10August 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین افتتاح هفته فرهنگی ویتنام در تهران در دیدار با «وونگ دین هیو» رئیس مجلس ویتنام اظهار داشت: برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در ویتنام یکی از اقداماتی است که می‌توان از طریق آن آثار هنری این کشور را در ویتنام به نمایش گذاشته و آن را به ملت و دولت ویتنام معرفی کنیم.

وی با یادآوری تاریخ سینمای ایران خاطرنشان کرد: کشور ایران در عرصه فعالیت‌های سینمایی، تاریخ ۱۰۰ ساله‌ای دارد و آمادگی همکاری‌های مشترک در زمینه را با کشور ویتنام دارد.

وزیر فرهنگ به برخی از آثار سینمایی کشور ویتنام اشاره کرد و یادآور شد: خاطرات خوبی در حوزه سینمای ویتنام داریم و درباره مقاومت تاریخی ویتنامی‌ها در حمله آمریکایی‌ها به این کشور ده‌ها فیلم جنگی وجود دارد و همواره ویتنامی‌ها در ذهن ما انسان‌هایی فداکار، مقاوم و مدافع وطن خود هستند که برای دفاع از میهن‌شان جان خود را نیز تقدیم کردند و در زمینه سینمایی آمادگی همکاری‌های مشترک با ویتنام را داریم.

آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی با ویتنام هستیم

اسماعیلی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فرهنگی با ویتنام، گفت: ما از امضای این تفاهم‌نامه استقبال می‌کنیم و آمادگی گسترش روابط با این کشور را داریم.

وی تاکید کرد: امضای تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور نیز مبنای خوبی برای همکاری‌های فرهنگی است و آمادگی تدوین آن را نیز داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: با گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تجارب فرهنگی دو کشور نیز در اختیار یکدیگر قرار می‌گیرد و حجت‌الاسلام «رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز همواره بر گسترش روابط با کشورهای دوست تاکید کرده است.

توسعه اقتصادی و اجتماعی باید همراه توسعه فرهنگی رقم بخورد

در این دیدار، وونگ دین هیو رئیس مجلس ویتنام نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران به مناسبت پنجاهمین سالروز روابط دیپلماتیک بین ایران و ویتنام و حضور در هفته فرهنگی ویتنام در تهران اظهار داشت: از همکاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هفته فرهنگی ویتنام در تهران سپاسگزارم.

وی تاکید کرد: معتقدم برقراری روابط ویتنام و ایران و همچنین روابط با دیگر کشورها همواره باید از زمینه‌های فرهنگی آغاز شود.

آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی با ویتنام هستیم

رئیس مجلس ویتنام به برخی آثار به نمایش گذاشته این کشور در هفته فرهنگی ویتنام در تهران اشاره کرد و گفت: در این هفته با برپایی نمایشگاهی لباس‌های سنتی، صنایع دستی، فیلم و ... به نمایش درمی‌آید.

دین هیو در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از برگزاری هفته فرهنگی ایران در ویتنام استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی به نقش مهم فرهنگ در پیشبرد روابط دوجانبه کشورها با یکدیگر اشاره کرد و افزود: برخی کشورها به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی توجه بیشتری نسبت به اهداف فرهنگی دارند و توسعه فرهنگی را فراموش کرده‌اند؛ اما معتقدم توسعه اقتصادی و اجتماعی باید همراه توسعه فرهنگی رقم بخورد.

رئیس مجلس ویتنام از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای امضای تفاهم‌نامه مشترک فعالیت‌های مشترک فرهنگی در ویتنام دعوت کرد.

وونگ دین هیو رئیس مجلس جمهوری ویتنام به‌مناسبت پنجاهمین سالروز روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام و حضور در هفته فرهنگی ویتنام در تهران به ایران سفر کرده است.

آیین افتتاح هفته فرهنگی ویتنام در تهران شامگاه چهارشنبه (۱۸ مرداد) همزمان با پنجاهمین سالروز روابط دیپلماتیک این کشور با ایران با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وونگ دین هیو رئیس مجلس جمهوری ویتنام، لوئونگ کونوک هویی سفیر ویتنام در تهران و جمعی از مسوولان در باغ موزه سینما برگزار شد و تا ۲۰ مرداد در باغ‌موزه سینما ادامه دارد.

آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی با ویتنام هستیم

این رویداد در بخش‌های مختلفی شامل نمایشگاه صنایع دستی، لباس‌های سنتی، کتاب و عکس برگرفته از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی و همچنین، روابط ایران و ویتنام برگزار می‌شود. فیلم‌های تاک تائو، شادی یک مادر و داستان پائو محصول ویتنام در طول سه روز برگزاری روزهای فرهنگی ویتنام به نمایش گذاشته می‌شود.

این رویداد فرهنگی با همکاری مشترک اداره کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه سینمای ایران و سفارت ویتنام در ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار