در آیین تجلیل از خبرنگاران؛

فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت در جنوب‌شرق کشور برقرار است/ تروریست‌ها را به عمق اقلیم عراق عقب راندیم

سردار سرتیپ پاکپور گفت: امنیت در جنوب شرق کشور امروز به شکلی پایدار شده که محرم امسال دسته‌‌جات عزاداری در شهر به راحتی تردد می‌کردند؛ البته برای برقراری این امنیت، حلقه‌های مختلف امنیتی را ایجاد کردیم تا عملیات انتحاری صورت نگیرد.
کد خبر: ۶۰۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ - 12August 2023

سردار سرتیپ پاکپوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران، اظهار داشت: مردم از زحمات فرزندان خود در عرصه امنیتی، محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری کمتر مطلع می‌شوند و این‌ در حالی است که نیروی زمینی سپاه در این حوزه‌ها فعالیت‌های زیادی دارد؛ لذا خبرنگاران باید بتوانند به انحای مختلف، این اقدامات را برای آگاهی جامعه انعکاس دهند.

سردار پاکپور گفت: خیلی از مردم کشورمان از اقداماتی که نیروی زمینی سپاه در ۱۰ سال گذشته در مناطق مرزی کشورمان همچون مناطق مرزی شمال‌غرب کشور انجام داده مطلع نیستند؛ به عبارت دیگر، مردم نمی‌دانند که در این مناطق مرزی از ۱۵ مهر برف می‌بارد و به واسطه آن، جاده‌ها تا اوایل تیر بسته می‌شود و امکان رفت و آمد وجود ندارد؛ اما با وجود این، رزمندگان این نیرو در چنین وضعیتی به پاسداری از مرز‌های کشورمان مشغول هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: همچنین مردم کشورمان خبر ندارند که تا سال ۱۳۹۰ بخش وسیعی از مرز‌های ایران در شمال‌غرب کشور و مناطق پیرامونی آن به عبارتی در اشغال عناصر ضدانقلاب قرار داشت و آن‌ها در این مناطق مستقر بودند و در مقابل، ما هیچ حضور فیزیکی نداشتیم لذا از سال ۱۳۹۰ برای اینکه در این بخش از مناطق میهن عزیزمان حضور داشته باشیم، عملیات‌هایی را انجام دادیم و شهدایی را هم تقدیم کردیم.

وی اضافه کرد: امنیت در جنوب‌شرق کشور امروز به شکلی پایدار شده که امسال دسته‌های عزاداری در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) در شهر به راحتی حرکت می‌کردند و به عزاداری می‌پرداختند؛ البته برای برقراری این امنیت، حلقه‌های مختلف امنیتی را ایجاد کردیم تا عملیات انتحاری صورت نگیرد و این در حالی است که سال‌های قبل شاهد بودیم در تاسوعا عملیات انتحاری صورت گرفته بود.

سردار پاکپور با بیان خاطره‌ای از میزان اندک فهم و درک عناصر تکفیری، یادآور شد: یک عامل انتحاری را دستگیر کردیم که قاشق و چنگال در جیبش بود؛ او در بازجویی‌ها عنوان کرد که «این وسایل را برای این همراه خود دارم که وقتی فردا شهید می‌شوم در کنار رسول الله (ص) بتوانم با استفاده از آن‌ها ناهار بخورم»! این‌گونه موارد را مردم مطلع نیستند؛ اما وقتی از دستاوردی رونمایی صورت می‌گیرد، مردم به سرعت مطلع می‌شوند؛ در صورتی که اقدامات امنیتی کمتر منعکس می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم تبیین فداکاری‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها در نیروی زمینی سپاه، تأکید کرد: برای بیان این فداکاری‌ها نباید فقط به فرماندهان متکی بود، بلکه خیلی از رزمندگان می‌توانند راوی مجاهدت‌ها در عرصه‌های مختلف باشند.

وی گفت: حدود چهار سال در شمال‌غرب عملیات انجام دادیم تا امنیت در جوار مرز‌های غربی کشور برقرار شود و این منجر به این شده که امروز تروریست‌ها از کنار مرز‌های کشورمان به عمق اقلیم عراق عقب نشستند در واقع تعدد، عمق و میزان ضربه‌ی عملیات‌های سپاه باعث شد که مقامات دولت عراق از ما خواستار توقف عملیات شوند.

سردار پاکپور با بیان اینکه این عملیات‌های سپاه عقبه‌ای ۱۰ ساله دارد، خاطرنشان کرد: زمانی که سردار شهید «شوشتری» را به فرماندهی جنوب‌شرق کشور منصوب کردیم، به میزان ۴۲۰ کیلومتر خلأ حضور داشتیم؛ لذا برای برقراری امنیت، مردم منطقه را در ایجاد امنیت مشارکت دادیم و اکنون توانستیم در این منطقه، امنیت را مردمی کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار