استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

بهسازی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی در یک سال

«نظری» گفت: ۳۸ درصد راه‌های اصلی و ۴۰ درصد راه‌های فرعی استان خراسان رضوی در وضعیت نامطلوب قرار دارند، البته پروژه روکش کردن راه‌ها از ابتدای تابستان ۱۴۰۱ آغاز شده و تا امروز هزار کیلومتر آن بهسازی شده است.
کد خبر: ۶۱۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ - 15August 2023

بهسازی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی در یک سال به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بهسازی راه‌های استان خراسان رضوی، اظهار داشت: وضعیت ۳۸ درصد راه‌های اصلی و ۴۰ درصد راه‌های فرعی نامطلوب است، پروژه روکش کردن راه‌ها از ابتدای تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد و تا امروز از هزار کیلومتر بهسازی راه عبور می‌کنیم. ۳۸ درصد از راه‌های اصلی باید بهسازی سنگین شود یعنی باید هزینه‌ای معادل ۴۰ درصد هزینه ساخت را انجام دهیم تا چاله‌ها را پر و روکش کنیم.

وی تصریح کرد: توافق شده که هزار کیلومتر دوم هم با قدرت آغاز شود که البته هزینه قسمت دوم با احتساب تورم حدود ۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود و برنامه ما در طرح تحول بهسازی راه برای ۳ هزار کیلومتر پیش‌بینی شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ وضعیت روسازی راه‌ها است، با ارزیابی سامانه‌ای جاده‌ها اسکن می‌شوند و سامانه بر اساس دو معیار یعنی چاله‌ها و ناهمواری‌های سطح محورها، جاده را آنالیز می‌کند و به آن‌ها نمره می‌دهد.

نظری ابراز داشت: بر اساس برداشتی که در سال ۱۴۰۱ از راه‌های استان انجام شد حدود ۲ هزار و ۸۰۸ کیلومتر یعنی حدود ۷۲ درصد از ۳ هزار و ۸۷۹ کیلومتر راه شریانی اصلی ما نیازمند اقدام تشخیص داده شده که بر اساس برآورد، اعتبار ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه راه‌های فرعی از مجموع ۲ هزار و ۳۷ کیلومتر حدود هزار و ۷۶۹ کیلومتر نامناسب تشخیص داده شده، این عدد را معادل ۸۷ درصد راه‌های فرعی دانست که نیمی از این میزان بحرانی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: این هزار کیلومتر در محور مشهد به نیشابور و سبزوار و نیز محدوده شهرستان رشتخوار و خواف انجام شده است. برای روکش و آسفالت این راه‌ها ۷۶۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۲۶۱ میلیارد تومان از منابع استانی هزینه شده که با احتساب قیمت قیر، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شده است.

نظری خاطرنشان کرد: توافق شده که هزار کیلومتر دوم هم با قدرت آغاز شود و البته هزینه قسمت دوم با احتساب تورم حدود ۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود. برنامه ما در طرح تحول بهسازی راه برای ۳ هزار کیلومتر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار