استاندار خراسان رضوی تأکید کرد؛

لزوم استفاده از امکانات ملی برای مدیریت بهتر دهه آخر صفر در مشهد

نظری گفت: موضوع دهه آخر صفر فقط مختص کلان‌شهر مشهد نیست به همین جهت؛ در این زمینه نیز باید از امکانات در سطح ملی بهره گرفت و لازم است پس از مصوب شدن قیمت هزینه سفر، شرایط پیش فروش بلیت برای زائران فراهم شود.
کد خبر: ۶۱۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ - 09September 2023

لزوم استفاده از امکانات در سطح ملی برای مدیریت بهتر در دهه آخر صفر در مشهد/ توجه ویژه به بازرسی‌های نامحسوس برای رفاه حال زائران رضوی حائز اهمیت استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در نشست ستاد خدمات سفر استان، ویژه دهه پایانی ماه صفر، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی باید برای خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر باید تمام توان خود را به میدان آورند و در این مسیر هیچ ظرفیتی نباید مورد غفلت قرار گیرد. دستگاه‌های متولی باید برنامه ریزی دقیقی را مبتنی بر تجارب گذشته در دستور کار قرار دهند و علاوه بر آن تاکید می‌شود در اجرای برنامه‌ها نیز مدیریت کافی انجام شود تا با مشکلی روبه رو نشویم. علاوه بر مدیریت، تصمیم گیری در لحظه نیز حائز اهمیت است و باید در انجام کار‌ها تدبیر و رصد نیز وجود داشته باشد.

وی همچنین نظارت‌ها را برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران مهم دانست و افزود: نظارت‌ها باید به گونه‌ای باشد تا علاوه بر تامین کالا و درج قیمت مصوب در سطح بازار، بازرسی‌ها نیز در مسیر اجرای صحیح مصوبات وجود داشته باشد؛ به همین دلیل، توجه ویژه به بازرسی‌های نامحسوس نیز حائز اهمیت است و باید با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: از سویی تامین ناوگان برای انتقال زائران پیاده باید مورد توجه باشد و در این مسیر علاوه بر استفاده از ۸۵ دستگاه اتوبوس سرویس کارخانجات، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز برای حمل و نقل زائران پیاده در نظر گرفته شده است و در عین حال برای استفاده از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر و رساندن ناوگان این بخش به هزار دستگاه باید مذاکره و تلاش شود.

وی با بیان اینکه موضوع دهه آخر صفر فقط مختص کلان‌شهر مشهد نیست، در ادامه تأکید کرد: بر اساس آمار سال گذشته ۱۱ استان به طور ویژه با مساله افزایش همزمان خیل مسافران خروجی از مشهد رو به رو بودند که باید برای آن تدبیر لازم اندیشیده شود که در این زمینه نیز باید از امکانات در سطح ملی بهره گرفت و لازم است پس از مصوب شدن قیمت هزینه سفر، شرایط پیش فروش بلیت برای زائران فراهم شود.

نظری، خدمت رسانی به زائران کشورهای افغانستان و پاکستان را مهم دانست و ابراز داشت: در این خصوص باید برنامه‌ریزی‌ صورت گیرد و با ارتباط از طریق مجاری لازم، اطلاعات مورد نیاز در خصوص حمل و نقل به اطلاع آنان رسانده شود تا مشکلی در سفرشان شکل نگیرد.

وی درباره نحوه مدیریت پایانه‌های مسافری مشهد گفت: برای جلوگیری از ازدحام در پایانه‌های مسافربری لازم است برنامه‌ریزی دقیقی از سوی مدیران کاروان‌های پیاده انجام شود و اقدامات مهم از جمله امکان تهیه بلیت برگشت از هم اکنون فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: همه کمیته‌های چهارده‌گانه خدمات دهه آخر ماه صفر، در معرض پرسش رسانه‌ها هستند و نباید ارائه آمار به گونه‌ای باشد که رسانه‌ها را دچار ابهام کند و لازم است هر دستگاه آمار تخصصی فعالیت خود را به اطلاع انها برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار