در نخستین یادواره شهدای رسانه استان خراسان رضوی مطرح شد؛

سخنگوی شورای نگهبان: نقش‌آفرینی و مطالبه‌گری رسانه‌ها نسبت به راهبردهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی/ ناامیدسازی مردم هدف دشمن در جنگ نرم

«طحان‌نظیف» با اشاره به سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات به‌عنوان راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ گفت: رسانه‌‌ها بایستی در این عرصه نقش‌آفرین و مطالبه‌گر باشند و برای تحقق این مهم تلاش کنند.
کد خبر: ۶۱۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ - 18August 2023

سخنگوی شورای نگهبان: نقش‌آفرینی و مطالبه‌گری رسانه‌ها نسبت به راهبردهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی/ ناامیدسازی مردم هدف دشمن در جنگ نرمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی با حضور «موسی‌الرضا حاجی‌بگلو» نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام «حسن منصوریان» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از خانواده‌های شهدای استان شب گذشته در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

در این مراسم؛ طحان‌نظیف ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی ایران، بخصوص شهیدان عرصه رسانه، طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک اتفاق نو در تمامی ساحت‌های عالَم بود چراکه ارزش‌های فراموش شده را احیاء کرد و خداباوری را به زندگی انسان بازگرداند که تبلور این موضوع، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشهود است.

وی در تبیین جایگاه رسانه در قانون اساسی کشور ضمن اشاره به اصول سوم، ۲۴ و ۱۷۵ از این قانون در ادامه تأکید کرد: آگاهی‌بخشی رسالت رسانه‌هاست و موازین اسلامی چارچوب این موضوع را روشن کرده است. اگر همه رسانه‌ها بر مدار آگاهی‌بخشی حرکت می‌کردند، ریشه تمامی مفاسد خشک می‌شد و دنیا تبدیل به آرمان‌شهری می‌شد که در رأس آن انبیاء الهی قرار می‌گرفتند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه رسالت انبیاء نابودی ریشه ظلم و جهل است، افزود: اگر کسی در ذهن خود در برابر ظلم تسلیم نشود در عالم واقع نیز در مقابل ظلم تسلیم نمی‌شود.

طحان‌نظیف در بخش دیگری از صحبت خود بیان کرد: رسانه، شغلی برای کسب معاش نیست بلکه جایگاهی برای مجاهدت در راه خداست.

وی در ادامه درباره رویارویی انقلاب اسلامی ایران با سایر قدرت‌های مستکبر گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی؛ جهان سلطه با انقلاب وارد یک نبرد تمام عیار شده و این رویارویی ادامه دارد؛ در این مسیر تمامی ابزارهای سخت و نرمی که در اختیار دارد را به میدان آورده است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در جنگ نرم؛ رسانه همچون کتاب، سینما، رادیو و تلویزیون مهم‌ترین ابزاری است که دشمن در اختیار دارد. در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ نظام سلطه از آن ابزار رسانه‌ای عبور کرده چراکه تأثیری را به نفع خود ندیده است به همین جهت به وسیله فضای مجازی به میدان آمده است.

طحان‌نظیف با بیان اینکه در جوامع مختلف روایت‌ها حرف اول را می‌زنند در ادامه یادآور شد: اگر ما روایتی از وقایع پیرامونی خود نداشته باشیم، روایات جعلی جایگزین روایت‌های غلط می‌شوند که به دنبال این روایت در اذهان عمومی تصویرسازی و در نتیجه رفتارهای غلط شکل می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی جنگ نرم ناامیدسازی مردم، مسئولان و جوانان از آینده انقلاب اسلامی است، در تشریح این مطلب ابراز داشت: تمامی روش‌ها و تاکتیک‌ها بر مبنای ناامیدی ملت ایران بنا شده است چراکه اگر از جامعه یا ملتی، امید گرفته شود؛ شکست آن حتمی است. به همین جهت، نسبت رسانه‌ها با موضوع امیدآفرینی باید مشخص شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه ضمن گرامیداشت ایام و مناسبت‌های پیش رو در ماه صفر، خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) قهرمانان عرصه امیدآفرینی هستند چراکه این دو بزرگوار با مجاهدت خود در سال‌های پس از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) این حقیقت را به خوبی نمایان کرده‌اند.

طحان‌نظیف در پایان صحبت خود ضمن اشاره به راهبردهای انتخاباتی و چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات، بیان داشت: رسانه‌‌ها بایستی در این عرصه نقش‌آفرین و مطالبه‌گر باشند و برای تحقق این مهم تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها