در نخستین یادواره شهدای رسانه استان خراسان رضوی مطرح شد؛

رئیس شورای شهر تهران: رسالت سنگین خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین/ خبرنگاران پاسداران واقعیت‌ها هستند

«چمران» گفت: در میدان جهاد تبیین، خبرنگار رسالت سنگینی را بر دوش دارد، او باید در این عرصه مقابل شایعات بایستاد و حقایق را تبیین کند.
کد خبر: ۶۱۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹ - 18August 2023

رئیس شورای شهر تهران: رسالت سنگین خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین/ خبرنگاران پاسداران واقعیت‌ها هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی که شب گذشته در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدا، اظهار داشت: خبرنگار چشم باز عموم مردم است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در جمع فرماندهان سپاه تأکید داشتند؛ خبرنگار باید دشمن‌شناس باشد تا بتواند به درستی به ایفای وظیفه خود بپردازد و اشتباه نکند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگار نباید هیجانات خبری را با واقعیات خبری آمیخته کند، در ادامه یادآور شد: گاهی اوقات انتشار برخی خبرها شهر یا ملتی را به هم می‌ریزد. خبرنگار باید امانت‌دار باشد و در عین حال تفاوت یا فرق بین شایعه و واقعیت را بداند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه درباره اهمیت جهاد تبیین گفت: در این عرصه باید حقایق را همان‌گونه که هست بیان کرد نه آن روایتی را که دشمنان بازگو می‌کنند. امروز به وسیله فضای مجازی هرکس به تنهایی می‌تواند برای خود یک رسانه باشد و در وادی جهاد تبیین نقش‌آفرینی کند.

چمران با اشاره به اینکه در میدان جهاد تبیین خبرنگار رسالت سنگینی را بر دوش دارد، تصریح کرد: خبرنگار باید در این عرصه مقابل شایعات بایستاد چراکه متأسفانه افواه عمومی سریع جذب شایعات می‌شوند و به همین جهت بین خبرنگار و واقعیت، یک رابطه مستقیم وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که خبرنگار، وجدان بیدار است و بر مبنای خبر که تولید می‌کند، می‌تواند به تقوای الهی برسد، بیان داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان بر پاسداری پاسداران از خود تأکید کردند؛ این مطلب برای خبرنگاران نیز صدق می‌کند چراکه یک خبرنگار با انتشار خبرهای صحیح و درست از خود، مردم و جامعه پاسداری می‌کند؛ بر همین اساس خبرنگار، باید پاسدار واقعیت‌ها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت اهل خبر و رسانه در دوران جنگ تحمیلی، گفت: در دوران دفاع مقدس برخی از خبرنگاران در بحبوحه جنگ با شجاعت می‌جنگیدند و در انجام رسالت خود نیز کوشا بودند. جاویدالاثر «کاظم اخوان» عکاس و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از همان هفته نخست جنگ تحمیلی در کنار شهید دکتر مصطفی چمران حضور داشت. او در ابتدا، شرم می‌کرد حین جنگ که دیگران در حال نبرد هستند، عکاسی کند؛ اما ایشان به اصرار شهید چمران برای شروع، از یکی از صحنه‌های زیبای آن دوران عکس می‌گیرد که بعدها آن تصویر در یکی از جشنوراه‌های بین‌المللی عکس حائز مقام شد و در عرصه تبلیغات جنگ و حتی کتب درسی مورد استفاده قرار گرفت.

چمران با اشاره به این مطلب که کار و فعالیت امروز خبرنگاران نسبت به دیروز سخت‌تر است، در ادامه تأکید کرد: متأسفانه در دنیای رسانه، از غول‌های رسانه‌ای غرب عقب هستیم. تا به حال هیچ زبانی اندازه زبان فارسی، مور هجمه بیگانگان قرار نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان صحبت خود گفت: همان‌طور که امروز جمهوری اسلامی در عرصه نظامی، به بازدارندگی رسیده، در عرصه رسانه‌ نیز برای مقابله با هجمه‌های نظام سلطه در این حوزه بایستی به بازدارندگی برسیم.

اجرای سرود و نمایش، تجلیل از خانواده‌های شهدای حاضر در مراسم و همچنین رونمایی از نشریه خبری صدای شورا و مجوز گروه جهادی شهدای رسانه استان از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها