حجت الاسلام والمسلمین قاسمی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

قیام عاشورا درس ایستادگی در برابر ظالمان را به همگان آموخت

استاد حوزه علمیه قم گفت: قیام عاشورا درس ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران را آموخت و اینکه نباید در مقابل زورگویان سکوت کرد و برای دفاع از مظلوم باید به دفاع پرداخت.
کد خبر: ۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵ - 14November 2013

قیام عاشورا درس ایستادگی در برابر ظالمان را به همگان آموخت

حجت الاسلام والمسلمین احمد قاسمی استاد حوزه علمیه قم امام حسین (ع) گنجینه علم الهی است چرا او وارث همه انبیاء الهی بوده و راه و هدف حسین بن علی تا قیامت تداوم دارد.

وی تصریح کرد: تمامی کمالات انبیاء الهی یکجا در وجود امام حسین (ع) جمع شده و بهترین الگو و اسوه برای مسلمانان جهان در ایثار و فداکاری است.

قاسمی تاکید کرد: حسین بن علی با شهادت خود درس بزرگ دفاع از مکتب قرآن و اسلام به مردم جهان در طول ادوار تاریخ آموخت.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا انسان ساز بوده و درس های بسیاری را آموخته است، خاطر نشان کرد: عاشورا درس ایمان و از خودگذشتگی و ایستادگی در برابر ظالمان داد. در واقعه عاشورا جوانمردی ابوالفضل العباس و قربانی کردن فرزند جوان به افراد آموخت که در راه دفاع از دین تا پای جان وقربانی کردن عزیزان باید حرکت کرد.

استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: تربت پاک امام حسین شفا است و این کرامت و بزرگواری در قبال ایثار و از خودگذشتگی او در واقعه کربلا و عاشورا نصیبش شد و شفاعت امت رسول اکرم نیز بر عهده او نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین مظهر عظمت الله و غیرت الله است، افزود: حسین (ع) در برابر ظالمان و زورگویان ایستاد و حاکمان فاسد را رسوا کرد چرا که آنها قصد ضربه زدن به پایه های اسلام و مکتب قرآن را داشتند.

وی با بیان اینکه انبیا پرچمدار غیرت هستند، گفت: فرزند زهرای مرضیه امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین رسالت و وظیفه خود دانست و در راه حفظ دین اسلام جان خود و فرزندانش را فدا کرد.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز جوانان ما از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) درس آموختند و در راه دفاع از دین و اسلام و ولی فقیه در مقابل دشمنان و مستکبران ایستادند و جان خود را نثار کردند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: قیام عاشورا درس ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران را آموخت و اینکه نباید در مقابل زورگویان سکوت کرد و  برای دفاع از مظلوم باید به دفاع پرداخت.

وی افزود: یکی از درسهای جامعه امروز ما غیرت امام حسین (ع) است و باید جوانان ما این درس را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که غیرت انسان را به کمال و سلامت روح و جسم میرساند.

قاسمی در پایان تاکید کرد: در طول زمان و تاریخ حقانیت امام حسین (ع) به روشنی معلوم شد. اگر چه حسین بن علی و یاران باوفایش در واقعه کربلا جان باختند و شهید شدند اما اسلام حیاتی دوباره گرفت و این قیام رسمِ ستم ستیزی را به جهانیان آموختند وبرای همیشه تاریخ، در نگاه دین مداران و عدالت خواهان جایگاهی شکوهمند یافتند و محبوب دلهای مؤمنان شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار