فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا: رفتار چین تهاجمی است

فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا گفت که رفتار تهاجمی چین در دریای چین جنوبی تهاجمی است و باید بررسی شود.
کد خبر: ۶۱۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ - 27August 2023

فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا: رفتار چین تهاجمی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه گفت که رفتار تهاجمی چین در دریای چین جنوبی، از جمله استفاده از گارد ساحلی علیه یک کشتی فیلیپینی باید بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دریاسالار «کارل توماس»، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا با حمایت از فیلیپین گفت: «نیرو‌های من به دلایلی در اینجا هستند.»

ارتش فیلیپین اخیرا از اقدام «بیش از حد تهاجمی» یک کشتی گارد ساحلی چین و استفاده از ماشین آب پاش برای جلوگیری از حرکت دو قایق لجستیکی فیلیپینی که قصد داشتند غذا و مایحتاج نیرو‌های ارتش فیلیپین در یک منطقه تحت کنترل این کشور را منتقل کنند، خبر داد.

این درگیری نزدیک جزیره «توماس شول دوم» که از چند دهه پیش تحت اشغال فیلیپین قرار دارد، اما چین نیز ادعای مالکیت برآن را دارد رخ داد. تنش ارضی میان چین با کشور‌های فیلیپین، مالزی، برونئی، تایوان و ویتنام در دریای چین جنوبی سابقه‌ای چند دهه‌ای دارد. به دنبال تنش میان یک کشتی چینی با یک کشتی فیلیپینی در آب‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، مانیل سفیر پکن در این کشور را فراخواند.

چین جزایری نظامی در دریای چین جنوبی ساخته است و ادعای حاکمیت بر مناطق اقتصادی انحصاری فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار