رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی:

پس از رویداد عظیم اربعین حسینی، مشهدالرضا مورد توجه است

طالبی گفت: پس از رویداد عظیم اربعین حسینی، مشهدالرضا مورد توجه است و امیدواریم همانند مهمان‌نوازی مردم عراق میزبان خوبی برای زائران بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) باشیم.
کد خبر: ۶۱۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ - 09September 2023

پس از رویداد عظیم اربعین حسینی، مشهدالرضا مورد توجه استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «عبدالحمید طالبی» رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست خبری برنامه‌های این آستان مقدس در دهه آخر ماه صفر طی سخنانی اظهار داشت: لازمه ارتقای هر کاری آسیب‌شناسی و تقویت نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف‌است، از همین رو به منظور ارائه خدمات درخور و شایسته به زائران، برنامه‌ها و خدماتی که طی سال‌های قبل در آستان قدس رضوی و سطح استان برگزار شده بود در قالب جلساتی آسیب‌شناسی شد. سال گذشته در ایام آخر ماه صفر تجربه مواکب را در حریم حرم مطهر داشتیم و امسال در نظر داریم با طراحی و برنامه‌ریزی مناسب بهتر از سال گذشته این خدمات را دنبال کنیم.

طالبی همچنین با اشاره به ضرورت فعال‌سازی برنامه‌های فرهنگی در مواکب خدمت‌رسانی افزود: به منظور خدمت‌رسانی هر چه شایسته‌تر به زائران، کمیسیون‌هایی با موضوعات فرهنگی، نقل و انتقالات و سلامت در کارگروه ملی زیارت تشکیل شد و در حوزه فرهنگی برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حجاب گفت: یکی از دغدغه‌های امروز جامعه بحث حجاب است که در همین راستا تبلیغات محیطی در خصوص این واحب شرعی و سیاسی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین تأکید کرد: پس از رویداد عظیم اربعین حسینی، مشهدالرضا مورد توجه است و امیدواریم همانند مهمان‌نوازی مردم عراق میزبان خوبی برای زائران بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) باشیم.

وی در ادامه یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در این ایام را توجه به مناسبت رحلت رسول گرامی اسلام(ص) دانست و یادآور شد: در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که در شب رحلت پیامبر(ص) تدارک دیده شده است گردهمایی بزرگ قاریان در حرم امام رضا(ع) است.

طالبی با اشاره به تقارن دهه پایانی ماه صفر و تعطیلات تابستان افزود: امسال شاهد حضور خیل عظیم زائران به مشهدالرضا(ع) خواهیم بود و در نظر داریم با برنامه‌های تدارک دیده شده پاسخگوی این زائران باشیم.

وی‌ شعار برنامه‌های دهه آخر ماه صفر را «آرام جان‌ها» معرفی کرد و اظهار داشت: قرارگاهی در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است که با همکاری سایر نهاد‌های فرهنگی همچون حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی حرکت جمعی را برای پوشش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در استان و مشهد به اجرا درآورند و به زائران پیاده ارائه خدمات داشته باشند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، با اشاره به تدارک ۱۷۸عنوان برنامه علمی و فرهنگی در این ایام بیان کرد: از این تعداد برنامه، ۲۸برنامه محوری اعم از راه‌اندازی موکب‌های فرهنگی در پیاده راه آیت الله طبسی و ره باغ حضرت زهرا(س)، برگزاری نشست‌های تخصصی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی، میزبانی و اجرای برنامه ویژه زائران غیرایرانی و اهل سنت و برنامه‌هایی دیگر با محوریت امام هشتم و برنامه‌های دهه آخر صفر ویژه زائران طراحی شده است. هدف از برگزاری این برنامه‌ها ارتقای اثربخشی معرفتی در خصوص تحقق زیارت متعالی و ارتقای کمی و کیفی خدمت فرهنگی و تسهیلات زیارت است به همین جهت؛ این امید هست که مشارکت‌های مردمی در سطح ملی و بین‌المللی افزایش یابد.

ابن مقام مسئول در انتهای صحبت خود همچنین از توزیع سه ویژه‌نامه با عناوین گلدسته، نگارخانه و آرام‌جان‌ها ویژه زائران پیاده در مواکب و محل اسکان آن‌ها خبر داد و گفت: بنیاد کرامت رضوی با ارائه خدمت از مبدا تا مبدا، فعال‌سازی کانون‌های خدمت و حمایت از مواکب خدمت‌رسان و همچنین بنیاد بهره‌وری نیز با حمایت از مواکب آستان قدس رضوی و سطح شهر مشهد و تشکل‌های مردمی آماده خدمت‌رسانی به زائران در این ایام هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار