مدیر عالی حرم مطهر رضوی خبر داد؛

استقرار ۱۵۰ موکب در اطراف حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر

فیضی گفت: از مجموع ۱۵۰ موکبی که در دهه آخر صفر امسال در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد شده است، ۳۵ موکب توسط خود آستان قدس رضوی دایر شده است.
کد خبر: ۶۱۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ - 11September 2023

استقرار ۱۵۰ موکب در اطراف حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر/ روزانه بالغ بر ۴۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر رضوی انجام می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مصطفی فیضی» مدیر عالی حرم مطهر رضوی در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر از آمادگی کامل آستان قدس رضوی برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر خبر داد و طی سخنانی اظهار داشت: در کنار تمام خدماتی که در این ایام به زائران ارائه می‌شود، ۱۵۰ موکب نیز برای خدمت‌رسانی به زائران در اطراف حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

فیضی همچنین یادآور شد: در ایام دهه پایانی ماه صفر و به ویژه بعد از بیست و هشتم صفر و رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) خیل زائران و ارادتمندان به آستان مقدس حضرت رضا (ع) از اقصی نقاط کشور و از دیگر کشور‌ها برای زیارت امام هشتم به مشهد مشرف می‌شوند.

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی به زائر در دهه آخر صفر پرداخت و افزود: از مجموع ۱۵۰ موکبی که در دهه آخر صفر امسال در اطراف حرم مطهر ایجاد شده است، ۳۵ موکب توسط خود آستان قدس رضوی دایر شده است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: با توجه به تاکیدی که تولیت آستان قدس رضوی بر ارائه خدمات فرهنگی به زائران داشتند، در این موکب‌ها خدمات فرهنگی نیز به زائر ارائه می‌شود و مسیر خیابان مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نیز اختصاص به فعالیت‌های فرهنگی دارد و تعدادی مواکب فرهنگی نیز در مسیر‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تقارن دهه آخر صفر با روز‌های پایانی فصل تابستان گفت: دهه آخر صفر امسال در فصل تابستان شروع شد و از سال‌های بعد هم با تعطیلات تابستانی تلاقی پیدا می‌کند، بنابراین مدارس و حوزه‌های آموزشی مسافران حوزه‌های خودشان را اسکان می‌دهند و حتما در سال‌های آینده موضوع اسکان مساله اول ما خواهد بود.

فیضی در تشریح برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر امام رضا (ع) در روز‌های پایانی دهه آخر صفر گفت: اوج فعالیت‌های حرم مطهر رضوی از شب رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) تا شام غریبان امام رضا (ع) انجام می‌شود. در شش شب آخر ماه صفر برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر افزایش پیدا می‌کند و این برنامه‌ها در سه بخش قبل از نماز مغرب، برنامه اذان مغرب و اقامه نماز جماعت و بعد از نماز تا ساعت ۲:۰۰ بعد از نیمه شب ادامه خواهد داشت.

وی ابراز داشت: ویژه برنامه خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) شامگاه جمعه بیست و چهارم شهریور در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود و در شام غریبان امام رضا (ع) هم خادمان بارگاه ملکوتی رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء از خیابان نواب صفوی به سمت حرم مطهر و صحن انقلاب حرکت خواهند کرد.

فیضی گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که دشمنان در طول یک سال گذشته برای آسیب رساندن به ساحت دین اسلام انجام دادند، امروز شاهد هستیم که روزانه بالغ بر ۴۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر رضوی انجام می‌شود. امید ات در شب و روز شهادت حضرت رضا (ع) شاهد حضور جمعیت میلیونی عاشقان آن حضرت در حرم مطهر و خیابان‌های اطراف باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار