موفقیت حیرت‌انگیز رزمندگان در عملیات «مسلم‌بن‌عقیل» علی‌رغم آمادگی دشمن+ سند

شهید «محمدرضا هادیان دولت‌آبادی» دست‌نوشته‌ای از خود به‌یادگار گذاشته که در آن ۲ خاطره از دوران هشت سال دفاع مقدس را نوشته است.
کد خبر: ۶۱۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ - 15September 2023

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، شهید «محمدرضا هادیان دولت‌آبادی» دست‌نوشته‌ای از خود به‌یادگار گذاشته که در آن ۲ خاطره از دوران هشت سال دفاع مقدس را نوشته است. خاطره اول وی مربوط می‌شود به موفقیت حیرت‌انگیزی که رزمندگان اسلام در عملیات مسلم بن عقیل کسب کردند و خاطره دوم نیز مربوط می‌شود به خوابی که یکی از همرزمان وی قبل از شهادتش دیده و از عاقبت خود خبردار شده بود.

در ادامه این ۲ خاطره را می‌خوانید:

موفقیت حیرت‌انگیز رزمندگان در عملیات «مسلم‌بن‌عقیل» علی‌رغم آمادگی دشمن+ سند

۱- در عملیات «مسلم ابن عقیل» بود که ما در پائین ارتفاعات ۴۰۲ قصد یورش به نیرو‌های کافر را داشتیم. در شب حمله ماه به‌طور قرص کامل بود و تمامی مناطق را روشن کرده بود؛ اما هنگامی که نیرو‌های ما به پای ارتفاع رسید؛ ناگاه ابری سیاه جلوی ماه را گرفته و ماه کاملاً ناپدید شد و باعث شد تا نیرو‌های ما در تاریکی مطلق به نیرو‌های دشمن حمله کردند و به آسانی و فقط با دو شهید ارتفاع مورد نظر را تسخیر نمودند که البته باعث حیرت و تعجب بود، با تمام مدافعی که بر سر راه نیرو‌های اسلام گذاشته بود.

۲- یکی از برادران که نامش (شهید) جواد جعفری‌فر بود و در عملیات شهید شد، چندی قبل از عملیات برایم بیان کرد که خوابی دیده بدین مضمون که:

سیدی نورانی نشسته و سر من بر زانوی ایشان بود و مادر نیز در کنارم نشسته بود که دیگر طاقت دیدن این خواب را نداشتم و بیدار گشتم.

وی کاملاً بیان می‌داشت که من در این عملیات به شهادت می‌رسم و آگاهی کامل از عاقبت خوش خود داشت و بالاخره در بالای همان ارتفاع، با یک تیر کالیبر به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

خاطرنشان می‌شود؛ شهید «محمدرضا هادیان دولت‌آبادی» سال ١٣۴۴ در تهران دیده به جهان گشود. وی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت. او مدتی نیز همراه با دیگر رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان دوشادوش دیگر مبارزین با رژیم صهیونیستی به مبارزه پرداخت. او سرانجام در ۲۴ خرداد سال ۱۳۶۵ در «فاو» به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها