شهید «محمدرضا هادیان دولت‌آبادی»:

هرگاه خواستید بدانید شهدا چه می‌گویند، ببینید امام‌شان چه می‌گوید+ سند

شهید «هادیان دولت‌آبادی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: همیشه در راه خدا و اسلام قدم بردارید و هرگاه خواستید بدانید شهدا چه می‌گویند، ببینید امام‌شان چه می‌گوید. گوش به فرمان او باشید و سفارشات و اوامر او را بدون، چون و چرا اجرا کنید و همیشه پشتیبان روحانیت و اسلام باشید.
کد خبر: ۶۱۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹ - 20September 2023

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، وصیت‌نامه‌های شهدا چراغ راهی است که این روز‌ها پس از گذشت حدود ۳۵ سال از پایان جنگ تحمیلی، همچنان راه را برای کسانی که می‌خواهند پای خود را جای پای شهدا بگذارند، مشخص می‌کند. در این راستا، یکی از شهدایی که در وصیت‌نامه او نکات ارزنده‌ای می‌یابیم، شهید «محمد هادیان دولت‌آبادی» است.

شهید «محمدرضا هادیان دولت‌آبادی» همچنین در تکمیل وصیت‌نامه خود، دست‌نوشته‌های متعددی را نگاشته است؛ بنابراین پس از مطالعه اصل وصیت‌نامه این شهید والامقام، در ادامه یکی یکی دیگر از وصیت‌نامه‌های شهید «هادیان» را می‌خوانید.

هرگاه خواستید بدانید شهدا چه می‌گویند، ببینید امام‌شان چه می‌گوید+ سند

سلام به امام زمان (عج) و با درود بر امام امت خمینی عزیز و با درود بر شهدای اسلام و امت اسلامی ایران؛ و با سلام به خانواده عزیزم و تمامی اهل فامیل و دوستان و آشنایان.

امروز ۶۲/۵/۱۶ (یک‌شنبه) می‌باشد. ساعت حدوداً ۱۰:۳۰ صبح به امید خدا ما آماده اعزام به منطقه هستیم؛ لذا خواستم قبل از رفتن یادداشتی برای شما بفرستم و اگر شهادت نصیبم شد، این را به‌عنوان یک نامه و باید بگویم یک وصیت‌نامه برای‌تان می‌نویسم. باور کنید وقت اصلاٌ نیست و ممکن است همین الآن اعزام شویم؛ ولی همین‌قدر می‌دانم که امروز ان‌شاءالله عازم خواهیم شد؛ و اگر هم ملغی شود و ما به منطقه نرفتیم که خوب هیچ.

اما صحبتی که دارم این است که سلام گرم مرا به تمامی دوستان و آشنایان و اهل فامیل برسانید و از همه حلالیت بطلبید.

سفارشاتی که دارم، این است که همیشه در راه خدا و اسلام قدم بردارید و هرگاه خواستید بدانید شهدا چه می‌گویند، ببینید امام‌شان چه می‌گوید. گوش به فرمان او باشید و سفارشات و اوامر او را بدون، چون و چرا اجرا کنید و همیشه پشتیبان روحانیت و اسلام باشید.

ما باید با اهداء خون و تحمل زجر و... دِین خود را نسبت به انقلاب کبیر خود و اسلام عزیز اداء کنیم و همیشه به خاطر داشته باشیم که رضای خدا در اعمال شرط است. این‌که ما باید با اعتماد و همبستگی خود و محبت بین خودمان خصوصاً فامیل، همیشه خار چشم دشمنان انقلاب باشیم و آخرین صحبتم در این لحظات آخر که وقت تنگ است، این است که قال علی (ع): «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم». سعی کنیم حافظ قرآن و سنت رسول‌الله باشیم.

[...] پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و پیروزی اسلام بر کفر جهانی و ظهور مولی صاحب‌الزمان (عج). اگر سالم ماندم، دوباره برای شما نامه خواهم نوشت و شما را در جریان قرار خواهم داد.

والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

محمدرضا هادیان

یک‌شنبه ۶۲/۵/۱۶ ساعت ۱۰:۴۵ صبح

هرگاه خواستید بدانید شهدا چه می‌گویند، ببینید امام‌شان چه می‌گوید+ سند

خاطرنشان می‌شود؛ شهید «محمدرضا هادیان دولت‌آبادی» سال ١٣۴۴ در تهران دیده به جهان گشود. وی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت. او مدتی نیز همراه با دیگر رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان دوشادوش دیگر مبارزین با رژیم صهیونیستی به مبارزه پرداخت. او سرانجام در ۲۴ خرداد سال ۱۳۶۵ در «فاو» به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار