در همایش فعالان مدارس همدل مطرح شد؛

وزیر آموزش و پرورش: مدرسه و دانش‌آموز دو سرمایه عظیم کشور/ مدرسه‌ها خواستگاه تحول در هر جامعه هستند

صحرایی گفت: آموزش و پرورش منشاء تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور است و مدرسه‌ها خواستگاه تحول در هر جامعه است.
کد خبر: ۶۱۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ - 20September 2023

وزیر آموزش و پرورش: مدرسه و دانش‌آموز دو سرمایه عظیم کشور/ مدرسه‌ها خواستگاه تحول در هر جامعه هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش شامگاه (سه‌شنبه) در همایش  تجلیل از فعالان «مدارس همدل» که در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر بخواهبم در حوزه اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و ... قوی باشیم باید آموزش و پرورش قوی داشته باشیم، اظهار داشت: آموزش و پرورش منشاء تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور است و مدرسه‌ها خواستگاه تحول در هر جامعه است.

صحرایی با بیان اینکه معلمان معمار و مدیران مدارس مدیران راهبردی کشور هستند، گفت: سرمایه انسانی آینده که دانش آموزان هستند توسط آن‌ها تربیت می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص دانش آموز ترسیم شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسانی موعد و آشنا به مسئولیت در برابر خدا، خلق، خودش و طبیعت است.

وی ادامه داد: دانش آموز حقیقت جو، عادل، عدالت خواه و ظلم ستیز از دیگر ویژگی‌های دانش آموز مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

صحرایی با بیان اینکه باید دنیا و جهان را بشناسیم و منطقه‌ای و محلی عمل کنیم، گفت: باید آنچه در جهان یاد گرفته‌ایم را در کشور خودمان عمل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیگر ویژگی‌های دانش آموزان مد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با ارده و امیدوار، خودباور و داری عزت نفس، امانت دار و کارآفرین، مهار و توانا از دیگر ویژگی‌های دانش سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است و امروز نظام آموزشی باید چنین اهدافی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به تدیر امام خمینی در راه اندازی کمیته امداد گفت: امروز ثمره حرف امام را می‌بینم و یکی از برکات کمیته امداد تربیت انسان است؛ امروز این نهاد انقلابی توانسته در حوزه های مختلف به ویژه اشتغال و تربیت کارآفرین به خوبی عمل کند و کشورهای دیگر از این الگوی موفق برای مبارزه با فقر در کشور خود استفاده می‌کنند.

صحرایی با تاکید بر اینکه مدارس دولتی بالاترین خدمت را به کشور ارائه می‌دهند، افزود: امروز ۱۰۷ هزار مدرسه دولتی در کشور در حال فعالیت است و ما وظیفه داریم آن‌ها را تقویت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه و دانش‌آموز دو سرمایه عظیم کشور هستند، گفت: در سال جدید یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز اول ابتدایی که نماد ساخت ایران هستند وارد مدارس خواهند شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار