در نشست بصیرتی مطرح شد؛

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع): بهره‌مندی از معارف دفاع مقدس در راستای زمینه‌سازی ظهور

حجت‌الاسلام «باقری» گفت: از معارف دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه‌ای بسیار با عظمت برای زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیه‌الله (عج) باید به نحو احسن بهره برد و این مهم جز با اطاعت از ولی فقیه که مورد توصیه شهدا بوده و ثبات قدم محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۶۱۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ - 27September 2023

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع): بهره‌مندی از معارف دفاع مقدس در راستای زمینه‌سازی ظهوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «برهان باقری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام در نشست بصیرتی ویژه فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سپاه ناحیه کمیل که به مناسبت چهل و سومین سالگرد حماسه دفاع مقدس در مسجد و مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا (س) محله مهرآباد مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جنگ عراق علیه ایران که محمدحسین هیکل از آن به‌عنوان جنگ جهانی سوم نام می‌برد در شرایطی به ایران تحمیل شد که مردم کشورمان با دست خالی به‌همراه نیروهای مسلحی که هنوز شکل و سازمان نگرفته بودند در یک سو و ارتش بعث عراق که تمام دنیا از او پشتیبانی می‌کرد در طرف دیگر قرار داشت.

وی افزود: اگر عنایات و توجهات حضرت مهدی (عج) و همچنین ایثار و ازخودگذشتگی شهدا، ایثارگران و رزمندگان نبود ایران بارها باید تجزیه می‌شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام با بیان اینکه تجزیه ایران صرفاً مربوط به فتنه سال گذشته نبود، ادامه داد: تجزیه‌طلبی با پیروزی انقلاب اسلامی از سوی استکبار در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، گنبد کابوس و کردستان آغاز شد. در تاریخ معاصر جهان بی‌سابقه بوده که جهانیان برای نابودی کشوری با هم متحد شوند و آن کشور در برابر آن‌ها استقامت کند و پیروز شود. دلیل این پیروزی هم این بود که خداوند پشتیبان ملت ایران بود.

باقری تأکید کرد: اگرچه انقلاب اسلامی در مسیر تداوم خود ریزش‌ها و رویش‌های زیادی داشته و خواهد داشت اما تا خداوند خدایی می‌کند هرکس در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کرد ماندگار خواهد بود و هرکس در برابر این انقلاب ایستاد همچون فرعون‌های گذشته از بین می‌رود؛ بر همین اساس تا ظهور حضرت مهدی (عج) نظام سلطه هیچ غلطی نخواهد کرد.

وی بیان داشت: باید آحاد جامعه مطیع ولایت فقیه باشند چراکه ولایت چراغ دین را روشن نگه می‌دارد. اگر مسئولین از ولایت فقیه تبعیت محض داشته باشند کشور در بحران‌ها دچار چالش نمی‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم، انقلابی است، تصریح کرد: اگر به دنبال رفع مشکلات در حوزه اقتصاد و ایجاد بستر برای تحقق ظهور حضرت مهدی (ع) هستیم باید در مقابل دشمن محکم بایستیم چراکه دشمن به کمتر از نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی راضی نمی‌شود در مقابل، مردم ایران اسلامی باید برای نابودی استکبار از هیچ تلاشی دریغ کنند.

باقری گفت: از معارف دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه‌ای بسیار با عظمت برای زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیه‌الله (عج) باید به نحو احسن بهره برد و این مهم جز با اطاعت از ولی فقیه که مورد توصیه شهدا بوده و ثبات قدم محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی آمد تا ملت ایران تمرین ولایتمداری کنند، بیان داشت: مهمترین ویژگی دولت‌سازی، تبعیت از ولایت است. در دولت اسلامی، مسئولین مطیع ولی امر می‌شوند و در جامعه اسلامی علاوه بر مسئولین، مردم هم ولایتمدار می‌شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت حرکت فرهنگی اربعین حسینی در شکل‌گیری حکومت اسلامی، بیان داشت: عظمت اربعین حسینی به برکت خون شهدا آشکار شد. شاید این سوال پیش بیاید که بین اربعین و دفاع مقدس چه ارتباطی وجواد دارد که باید در پاسخ به این نکته اشاره کرد که در دوران دفاع مقدس به‌گونه‌ای با اسرای عراقی برخورد شد که هر یک از آن‌ها به‌عنوان سفیران جمهوری اسلامی مبلغ اندیشه‌ انقلاب اسلامی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار