در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل سیاسی: رژیم صهیونیستی با شکست فلاکت‌بار عقب‌نشینی می‌کند/ عملیات «طوفان الاقصی» ملت فلسطین را به آزادی قدس امیدوارتر کرد

میرشجاع گفت: بر اساس شواهد موجود رژیم صهیونیستی با فلاکت عقب‌نشینی می‌کند؛ چراکه در میدان نبرد، دست برتر با رزمندگان مقاومت اسلامی است که با گرفتن صدها اسیر و کشته و همچنین هزاران مجروح از صهیونیست‌ها اعمال قدرت دارند.
کد خبر: ۶۲۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷ - 10October 2023

کارشناس مسائل سیاسی: رژیم صهیونیستی؛ با شکستی فلاکت‌بار عقب‌نشینی می‌کند/ عملیات «طوفان الاقصی» ملت فلسطین را نسبت به آزادی قدس امیدوارتر کرد«سید مصطفی میرشجاع» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» که در اراضی اشغالی توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی انجام شد، اظهار داشت: در چند هفته اخیر بی‌حرمتی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی شدت گرفت بود. بر اساس اطلاعات به دست آمده و موجود این ظن یا احتمال می‌رفت که اسرائیلی‌ها در همین روزها قصد تخریب این بنای دینی و تاریخی را داشته باشند چراکه در این هتک حرمت اخیرشان به قدس، تعداد زیادی از اهالی فلسطین به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در اردیبهشت ۱۳۹۴ در دیدار با جمعی از فرهنگیان و معلمان کشور، گفت: ایشان در آن دیدار طی هشداری به دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران فرمودند: «...من در زمان رئیس‌جمهور قبلی آمریکا، آن‌وقت هم تهدید می‌کردند، گفتم: دوران بزن‌ودررو تمام شده؛ این‌جور نیست که شما بگویید می‌زنیم و درمی‌رویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال می‌کنیم...». این فرمایش ایشان فقط معطوف به جمهوری اسلامی ایران نبوده و نیست بلکه شامل جبهه مقاومت نیز می‌شود، بر همین اساس منویات فرمانده معظم کل قوا، جبهه مقاومت بایستی از لاک دفاعی بیرون می‌آمد و از دفاع با ابزارآلات دفاعی اولیه مثل سنگ و چوب عبور می‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بر مبنای شواهد موجود؛ پیش‌بینی می‌شود که رژیم صهیونیستی در آینده، شکست سختی را متحمل و با فلاکت عقب‌نشینی کند، افزود: در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی؛ حزب‌الله لبنان فقط با گرفتن دو اسیر از رژیم صهیونیستی یک نبرد سختی را بر آن رژیم تحمیل کرد. امروز در میدان نبرد، دست برتر را رزمندگان مقاومت اسلامی دارند چراکه بر اساس آمار رسانه‌های عبری زبان، صحبت از صدها کشته و زخمی و هزاران مجروح و همچنین فرار دسته‌جمعی اسرائیلی‌ها از اراضی اشغالی است!

میرشجاع با تأکید بر اینکه رزمندگان جبهه مقاومت در لبه جلویی میدان و در باریکه و داخل غزه و حتی کرانه باختری باید مسلح شوند، یادآور شد: امروز شاهد هستیم که رزمندگان مقاومت اسلامی توانسته‌اند؛ هفت شهرک اسرائیلی را در اراضی اشغالی به تصرف خود درآورند؛ همین رویدادها ما را به آینده امیدوار می‌کند و ان‌شاءالله زودتر از ۲۵ سال وعده داده شده، کار اشغالگران صهیونیسم تمام خواهد شد.

وی با اشاره به عملیات «شمشیر آهنین» یا «سیف‌الحدید» ارتش رژیم صهیونیستی بر ضد مواضع مقاومت اسلامی فلسطین گفت: این رژیم خیلی قبل‌تر از این روزها؛ یعنی در جنگ ۳۳ روزه لبنان؛ مدعی شده بود که آمده تا کار «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و شورای فرماندهی مقاومت اسلامی لبنان را یک سره کند! ولی در عمل اتفاق خاصی رخ نداد. احوالات امروز اسرائیلی‌ها مثل انسانی است که در یک قمار تمام هستی‌ خود را باخته است؛ بر همین اساس حملات ارتش رژیم صهیونیستی با سلاح‌های مدرنی چون بالگردهای آپاچی و جنگنده‌های پیشرفته مدل F؛ عادی و طبیعی و نشانه‌ای از ضعف ارتش آن‌ها در رویارویی و نبرد زمینی است.

میرشجاع تشریح کرد: امروز توانمندی دفاعی رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام از شاخه نظامی حماس به حدی است که یک پهپادشان تانک مرکاوای اسرائیلی را نابود می‌کند؛ بر همین اساس اسرائیل در نبرد زمینی بازنده است و از طرف دیگر؛ خلبانانش برای جنگیدن با فلسطینی‌ها از وظیفه خود شانه خالی می‌کنند و نیروهای احتیاطش هم برای جنگ عزمی ندارند. به بیان دیگر سقوط شهرک‌های از دست‌رفته صهیونیستی حکایت از آن دارد که نیروهای ارتش اسرائیل روحیه خود را از دست داده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در نبرد زمینی بازنده هستند و به همین جهت جبهه مقاومت باید به سرعت کار این رژیم را یکسره کند، تأکید کرد: به نظر می‌رسد که به دنبال عملیات «طوفان الاقصی»؛ کشورهای سوریه و لبنان برای آزادی اراضی اشغالی خود توسط رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار