تولیت آستان قدس رضوی:

«طوفان الاقصی» چشم‌اندازی روشن برای پایان رژیم جعلی اسرائیل است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: عملیات روزهای اخیر جوانان مجاهد فلسطینی را طلیعه نابودی هرچه زودتر اسرائیل و چشم‌انداز روشنی برای پایان رژیم پلید اسرائیل و رهایی مسلمانان منطقه از شر این غده سرطانی مایه فتنه، اختلاف و نقار می‌دانیم.
کد خبر: ۶۲۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ - 10October 2023

«طوفان الاقصی» چشم‌اندازی روشن برای پایان رژیم جعلی اسرائیل استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار اعضای اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و عراق که روز گذشته در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد، با اشاره به عملیات افتخارآفرین «طوفان الاقصی» گروه‌های مقاومت فلسطینی، اظهار داشت: حماسه عظیم و غرورآفرین جوانان غیور فلسطینی طی روزهای اخیر نشان داد که آنچه امام خمینی (ره) پیش‌بینی می‌کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.» قطعاً محقق خواهد شد و ان‌شاءالله نابودی این رژیم حتی به ۲۵ سال هم نرسد.

وی افزود: اسرائیل هیچ‌گاه توان مقاومت نداشته و هیچ‌گاه جنگی نکرده است؛ اگر در دوره‌هایی نیز وارد نبرد شده همیشه فرار به جلو برای پیشگیری از جنگ بوده چون می‌داند قدرت جنگیدن ندارد؛ در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اعراب با اسرائیل، هیچ‌گاه نبردی واقعی شکل نگرفت و آنچه اتفاق افتاد خیانت مزدورانی در ارتش مصر و برتری اطلاعاتی اسرائیل و پیش‌دستی این رژیم در بمباران پایگاه‌های هوایی و نابودی هواپیمای جنگی مصر بود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ضعف نظامی اسرائیل را پیش‌تر جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۳ روزه نشان داده بودند و عملیات چند روز اخیر گروه‌های مقاومت فلسطینی ضعف اطلاعاتی اسرائیل را نشان داد؛ اسرائیل امروز دیگر آن اسرائیلی نیست که بتواند با برتری اطلاعاتی مصر، اردن و سوریه را زمین‌گیر کند.

مروی ادامه داد: حزب الله یک کشور نیست، تنها یک گروه است که ۳۳ روز با اسرائیل جنگید و در نهایت اسرائیل بخشی از لبنان را آزاد و دست التماس برای مذاکره و آتش بس دراز کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید اسرائیل را متوجه ساخت که دیگر نمی‌توانید هرکجا بخواهید شهرک بسازید یا فلسطینیان را دستگیر و به قتل برسانید، صهیونیست‌ها باید روزی تقاص ۷۰ سال خونخواری، جنایت و کودک‌کشی علیه ملت مظلوم فلسطین را پس بدهند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات روزهای اخیر جوانان مجاهد فلسطینی را طلیعه نابودی هرچه زودتر اسرائیل  و چشم‌انداز روشنی برای پایان رژیم پلید اسرائیل و رهایی مسلمانان منطقه از شر این غده سرطانی مایه فتنه، اختلاف و نقار می‌دانیم.

مروی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری نخستین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر و منتخب دو کشور ایران و عراق در مشهد، ابراز داشت: برگزاری مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های علمی و فرهنگی بین دو کشور بزرگ ایران و عراق در جوار عالم آل محمد حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) را بسیار مبارک می‌دانیم و انتخاب مشهد برای این اجلاسیه را تحسین می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، بیان داشت: کتابخانه کهن آستان قدس رضوی که از مهم‌ترین گنجینه‌های فرهنگی ایران و جهان اسلام است، دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا (ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و ده‌ها مؤسسه فرهنگی از جمله ظرفیت‌های خوب این آستان مقدس هستند که می‌توانند با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی عراق تبادلات علمی و فرهنگی داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی از همکاری با دانشگاهیان و اصحاب علم و فرهنگ عراق استقبال می‌کند؛ خاطرنشان کرد: آستان قدس آماده انتقال تجربیات، همکاری و هم‌افزایی در حوزه‌های علمی، احیای تراث اسلامی، ترمیم و نگهداری کتب خطی، تبادل دانشجو، حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها خصوصاً در حوزه زیارت و تقویت تعاملات بین دانشگاهی با کشور عراق است و در این حوزه به هیچ عنوان نگاه سوداگرانه و کاسب‌کارانه ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار