المیادین گزارش داد؛

توانمندی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با متجاوزان سعودی

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با بهره‌گیری از موشک‌های جدید و پیشرفته خود در نبرد با متجاوزان سعودی موفق شده‌اند، معادلات میدانی را به نفع خود تغییر دهند.
کد خبر: ۶۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ - 14December 2015

توانمندی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با متجاوزان سعودی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، در آستانه آغاز آتشبس موقت در یمن، جنگندههای عربستانی بر شدت حملات خود علیه استانهای یمنی افزودهاند و در مقابل نیز، ارتش و کمیتههای مردمی یمن، با شلیک موشک بالستیک «قاهر1»، قدرتنمایی کردند.

ارتش و کمیتههای مردمی یمن با بهره گیری از موشکهای جدید و پیشرفته خود در نبرد با متجاوزان ائتلاف سعودی موفق شدهاند معادلات میدانی را تغییر دهند.

 شبکه خبری المیادین گزارش داد: موشک « قاهر1» تنها موشکی نیست که نیروهای یمنی از آن در نبردهای خود استفاده می کنند بلکه سامانه موشکهای جدیدی وجود دارد که به تازگی وارد نبرد شده اند.

یگان موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن موشک بالستیک زمین به زمین جدیدی را به نام «قاهر1» وارد میدان نبرد کرد و توانست با آن پایگاه هوایی "خالد بن عبدالعزیز" در منطقه "خمیس مشیط" در شهر مرزی عسیر عربستان سعودی را هدف قرار دهد.

این موشک برای نخستین بار است که در اختیار توان موشکی یمنیها قرار میگیرد و در واقع همان موشک روسی "سام دو" است که در داخل اصلاح و پیشرفته شده و به یک موشک زمین به زمین قوی تبدیل شده است.

این موشک در دو مرحله با سوخت جامد و مایع کار میکند و طول آن یازده متر و وزن آن دو تن است که بعد از انجام اصلاحات لازم برد آن به دویست و پنجاه کیلومتر رسیده است.

پایگاه هوایی"خالد بن عبدالعزیز" در "خمیس مشیط" همان پایگاهی است که در ژوئیه و اکتبر گذشته با موشکهای "اسکاد" نیز هدف قرار گرفته بود. موشکهای اسکاد از سلاحهای تاکتیکی است که شوروی سابق آنرا طراحی کرد و نسلهای گوناگونی از این موشک تولید شد.

طول موشک اسکاد11متر و به یک موتور متکی است و با سوخت مایع کار میکند. سرعت این موشک چندین برابر صدای صوت است.

نیروهای یمنی قبل از رو کردن موشک « قاهر یک » از موشکهایی با نام « صرخه 3» رونمایی کردند و توانستند با این موشکهای ساخت داخل پادگان «عین الحاره» را در جیزان هدف قرار دهند.

این موشک هفده کیلومتر برد دارد و دارای یک چاشنی در جلو ویک چاشنی در عقب است که می توان آنرا از راه دور نیز منفجر کرد.

ارتش یمن و نیروهای کمیتههای مردمی در ماه سپتامبر گذشته با موشک توچکا پادگان نیروهای ائتلاف سعودی را در مأرب هدف قرار داد. در این حمله تعدادی از نظامیان اماراتی کشته یا زخمی شدند و چند دستگاه تانک و خودروی زرهی و انبار سلاح نیز منهدم شد.

موشک توچکا یک موشک زمین به زمین و تاکتیکی با برد کم است و توسط روسها با دقتی بالا ساخته شده است. این موشک مجهز به یک کلاهک جنگی با وزن 500 کیلوگرم است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین میکنند، جلوگیری کند.

تجاوز ائتلاف عربی ضد یمن تاکنون بجز ویرانی تاسیسات حیاتی و زیر ساختی این کشور و کشته و زخمی شدن هزاران شهروندان یمنی هیچ دستاوردی نداشته است و ارتش و کمیتههای مردمی یمن همچنان به مقاومت اسطورهای خود در دفاع از وطنشان ادامه میدهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار