طی سخنانی؛

رهبر جنبش اسلامی نیجریه: تقویت روحیه «نژادپرستی» راهبرد تفرقه‌افکنانه نظام سلطه است/ کشتار غیرنظامیان در غزه نشان از ضعف صهیونیست‌ها دارد

«زکزاکی» با تأکید بر اینکه نژادپرستی رسوخ کرده در آفریقا موجب ایجاد کدورت در کشورهای این قاره شده است، گفت: دشمنان می‌خواهند با این موضوع ملت‌ها را به جدایی و جدایی‌طلبی بکشانند.
کد خبر: ۶۲۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ - 19October 2023

رهبر جنبش اسلامی نیجریه: تقویت روحیه «نژادپرستی» راهبرد تفرقه‌افکنانه نظام سلطه است/ کشتار غیرنظامیان در غزه نشان از ضعف صهیونیست‌ها داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، شیخ «ابراهیم یعقوب زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در اجتماع طلاب مشهدی در محکومیت جنایات اسرائیل در غزه که امروز در مدرسه نواب برگزار شد، اظهار داشت: رمز موفقیت حرکت اسلامی در نیجریه این بود که پیغام امام خمینی (ره) را به منطقه خود بردیم و راه و روش ایشان را ادامه دادیم.

وی افزود: ما فقط سبک و شیوه امام خمینی (ره) را مطالعه و در کشور خود پیاده کردیم و در هر نقطه از جهان نیز اگر رمز و راز عملکرد ما را بپرسند این راه را نشان خواهیم داد.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در ادامه با اشاره به موفقیت قطعی فلسطینی‌ها ادامه داد: مردم قدرت اصلی هستند، وقتی به خدا توکل کرده باشیم و دست در دست هم دهیم، پیروز خواهیم شد.

زاکزاکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم فلسطین در شرایط سختی زندگی می‌کنند، برادران و خواهران ما شکنجه و به شهادت می‌رسند، لذا هدف اصلی محو صهیونیسم است.

وی اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود دشمنان ما ابرقدرت هستند و از قدرت نظامی بالایی برخوردار هستند صحت ندارد، چراکه قدرت و همبستگی آن‌ها دروغین است.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه تصریح کرد: آن‌ها وقتی همبستگی و مقاومت مردم فلسطین را دیدند، به بمباران و هدف قراردادن کودکان و افراد غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی روی آوردند که نشان‌دهنده بزدلی و ضعف‌شان است.

زکزاکی خاطرنشان کرد: در میدان جنگ افراد نظامی رودروی هم هستند اما کشتار غیرنظامیان در غزه نشان از ضعف صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت با بهره‌گیری از دستاوردهای مقاومت باشیم.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه ضمن تاکید بر دعای شبانه روزی برای پیروزی جبهه مقاومت در فلسطین ابراز داشت: مردم از آینده و نتایج رویدادهای جاری در فلسطین سوال می‌کنند، باید اینگونه پاسخ داد که ما فشارهای بیشتری را تحمل کرده‌ایم، پس به طور حتم تحمل فشارهای کنونی ما را به پیروزی خواهد رساند.

زکزاکی در ادامه با اشاره به حرکت گروه «اخوان المسلمین» در دوره معاصر، یادآور شد: حرکت این گروه اسلامی یک تجربه خوب است، با وجود اینکه آن‌ها مدت‌ها در کنار و حاشیه قرار گرفته بودند اما اکنون شاهد هستیم حرکت اخوان المسلمین با موفقیت همراه شده است.

وی تأکید کرد: اکنون تصاویری از تجمعات و همبستگی مردم نیجریه با فلسطین را می‌بینیم، این جمعیت‌‌ها نشان از قدرت مردمی حرکت ما دارد.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه نژادپرستی رسوخ کرده در آفریقا را موجب ایجاد کدورت در کشورهای این قاره دانست و گفت: دشمنان می‌خواهند با این موضوع ملت‌ها را به جدایی و جدایی‌طلبی بکشانند.

زکزاکی خاطرنشان کرد: این نوع جدایی را حتی در بورکینافاسو، نیجر و چاد ایجاد کرده‌اند تا موجب جدایی ملت‌ها شود و حتی به جدایی مسلمانان در این کشور بینجامد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موجب همبستگی ملت نیجریه بود، اصلا نیاز نیست امام خمینی (ره) را به کسی بشناسانیم چراکه ایشان برای همگان شناخته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار