در دیدار با علما و اساتید حوزه علمیه مشهد مطرح شد؛

رهبر نهضت اسلامی نیجریه: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی ایران، در آفریقا قلب‌ها را به سمت اسلام و اهل بیت (ع) سوق داد

شیخ زکزاکی گفت: بسیاری می‌گویند توفیقات در جذب قلوب به سمت اسلام در آفریقا کار شیخ زکزاکی است، اما من باید بگویم که این از اعجازات امام خمینی (ره) است. اگر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نمی‌بود ای بسا امروز ما چیزی به نام مکتب اهل بیت (ع) را نیز شاهد نبودیم و در آفریقا هم، کسی محبت ایشان را در دل خود نمی‌داشت.
کد خبر: ۶۲۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ - 24October 2023

امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی ایران؛ قلب‌ها را در آفریقا به سمت اسلام و اهل بیت(ع) سوق دادبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جمعی از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد با «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر نهضت اسلامی نیجریه در حرم مطهر رضوی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به تاریخچه فعالیت رهبر نهضت اسلامی نیجریه، طی سخنانی اظهار داشت: شیخ زکزاکی از بنیان‌گذاران نهضت اسلامی نیجریه؛ مدارس اسلامی بسیاری را در این کشور تأسیس کرده و با تلاش‌های ایشان، نزدیک به ۱۵ میلیون نفر در نیجریه شیعه یا محب اهل بیت (ع) شده‌اند.

حجت‌الاسلام مروی در ادامه یادآور شد: علاوه بر آنچه که ذکرش رفت؛ در نیجریه چندین میلیون مسیحی نیز از طرفداران سرسخت شیخ زکزاکی هستند و در مراسم‌های ایشان حضور می‌یابند که بر همیت مبنا، تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ میلیون نفر در آفریقا از مسلمان و غیرمسلمان؛ عضو نهضت اسلامی نیجریه هستند.

تولیت آستان قدس رضوی در انتهای صحبت خود ضمن آرزوی موفقیت برای نهضت اسلامی نیجریه، گفت: شیخ زکزاکی تاکنون برای عقاید خود ۶ بار به زندان افتاده و حدود ۱۵ سال از عمر خویش را در حبس گذرانده است و در این راه چندین تن از فرزندان و اعضای خانواده و هزاران نفر از طرفداران ایشان به شهادت رسیده‌اند.

شیخ زکزاکی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های مسلمان در نیجریه ارائه داد و طی سخنانی اظهار داشت: در نیجریه سخن از اهل بیت (ع) اختصاص به مکتب خاصی ندارد و همه مسلمانان این کشور خاندان رسالت را دوست دارند و هنگامی که نام آن حضرات را می‌شنوند محبت خود را ابراز می‌کنند.

وی در ادامه تضریح کرد: مسلمانان نیجریه اهتمام بسیار جدی و پر رنگی به قرآن کریم دارند و بسیاری حفظ قرآن را از کودکی آغاز می‌کنند.

این رهبر دینی با بیان اینکه نیجریه جزو کشور‌هایی ست دارای بیشترین حُفاظ قرآن کریم است، افزود: در این کشور اهتمام ویژه‌ای به محافل قرآنی، به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، وجود دارد و شرح و تفسیر کلام‌الله مجید از بستر‌های بسیار مناسب برای جذب قلوب مردم به سوی اسلام است.

وی همچنین درباره جایگاه کتاب نهج‌البلاغه در کشور نیجریه گفت: در گذشته؛ این کتاب در میان مسلمانان نیجریه شناخته شده نبود، اما امروز ما در راستای ترویج و شرح نهج البلاغه اقداماتی را انجام دادیک که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

شیخ زکزاکی درباره فعالی‌های فرهنگی و آموزشی نهضت اسلامی نیجریه یادآور شد: در حوزه آموزش نسل جوانان مدارسی را در سطح ابتدایی و متوسطه ایجاد کرده‎ایم؛ به طوریکه در حال حاضر مدرسه اسلامی بسیاری در سراسر نیجریه راه‌اندازی شده است.

رهبر نهضت اسلامی نیجریه در پایان صحبت خود تأکید کرد: بسیاری می‌گویند توفیقات در جذب قلوب به سمت اسلام در آفریقا کار شیخ زکزاکی است، اما من باید بگویم که این از اعجازات امام خمینی (ره) است. اگر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نمی‌بود‌ای بسا امروز ما چیزی به نام مکتب اهل بیت (ع) را نیز شاهد نبودیم و در آفریقا هم، کسی محبت ایشان را در دل خود نمی‌داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار