در چهاردهمین اجلاسیه شهدای وحدت؛

سرلشکر سلامی: شخصیت شهید شوشتری در عرصه جهاد تکامل یافت/ صهیونیست‌ها با آتشی که برافروخته‌اند، خواهند سوخت

فرمانده کل سپاه گفت: شهید شوشتری را از دوران سخت دفاع مقدس می‌شناسیم؛ عناصری که شخصیت این شهید بزرگ را شکل داد و به تکامل آن کمک کرد، همه از میدان جهاد نشأت گرفته بود.
کد خبر: ۶۲۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ - 26October 2023

سرلشکر سلامی: شخصیت شهید شوشتری در عرصه جهاد تکامل پیدا کرد/ صهیونیست‌ها با آتشی که برافروخته‌اند خواهند سوختبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهاردهمین اجلاسیه شهدای وحدت با محوریت سرداران شهید «نورعلی شوشتری» و «رجبعلی محمدزاده» که با حضور قشرهای مختلف مردم امروز (پنجشنبه) در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: نام شهیدان شوشتری و محمدزاده در میان ستاره پرفروغ سپهر شهادت این سرزمین نامی پرآوازه، آسمانی و درخشان است.

وی افزود: شهید شوشتری را از دوران سخت دفاع مقدس می‌شناسیم. عناصری که شخصیت این شهید بزرگ را شکل داد و به تکامل آن کمک کرد، همه از میدان جهاد نشأت گرفته بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: صلابت ظاهری شهید شوشتری با استواری و شکوه ایمان و معنویت از او فردی جذاب ساخته بود.

سردار سلامی گفت: این فرمانده دلاور در ایمان، وسیع و عمیق در مهرورزی و محبت بود و نسبت به مومنان رحمت و رأفت و نسبت به کافران شدت و غضب داشت،شهید محمدزاده نیز از همین خصوصیات برخوردار بود.

وی تصریح کرد: اساسا شهدا زندگی را از متن جنگ و جهاد آموخته بودند. غیرت، ایثار، ازخودگذشتگی، میل به فدا شدن برای آرامش دیگران و جاودانه شدن حیات ملت عناصری بودند که اجزای شخصیت شهدا را شکل می‌دادند.

اگر ملتی از مرگ نترسد، ذلیل نمی‌شود

سردار سلامی با تأکید بر اینکه اگر ملتی از مرگ نترسد، ذلیل نمی‌شود، افزود: جهاد و شهادت از ابتدای بعثت رسول خدا (ص) تاکنون مایه عزت مسلمانان بوده زیرا با این فرهنگ است که می‌توان غل و زنجیر اسارت مستکبران را از دست مستضعفان باز کرد و چون کافران، هرگز نور خدا را تحمل نمی‌کنند، فرهنگ جهاد به‌عنوان یک ضرورت مطرح می‌شود و تا زمانی که ظهور اتفاق بیفتد و جهان از عدل پر شود، بخش اجتناب‌ناپذیری از زندگی مؤمنان، کارزار با مستکبران خواهد بود.

تفرقه‌افکنی، هویت دشمنان ماست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جنگ‌افروزی، راهبرد دشمنان برای خدشه دارکردن آرامش و امنیت جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: این یک سیاست قطعی، راهبرد میدانی و دستورالعمل اساسی دشمنان ماست. این‌طور هم نیست که فقط سیستان و بلوچستان عزیز ما یا کردستان محبوب ما، عرصه شکل‌گیری فتنه‌های مختلف باشد. حقیقت آن است که نقشه عمل دشمن در پهنه جغرافیای ممالک اسلامی گسترده شده و اگرچه آن‌ها به دنبال ویترین‌های جذابی همچون دموکراسی، رفاه و امنیت هستند، اما واقعیت و هویت آن‌ها، تفرقه‌افکنی و اقدامات ضدامنیتی است.

سردار سلامی ادامه داد: امروزه در سرتاسر جهان، درگیری‌های گسترده‌ای وجود دارد که یک‎سر آن ملت‌های مظلوم عالم و طرف دیگر، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلستان است. بارزترین نمونه آن هم در فلسطین است؛ جایی که این قلیل صهیونیست‌ها در جغرافیای جهان اسلام به‌مثابه یک جسم خارجی و خنجری در پهلوی مسلمانان هستند که نظام سلطه هرچند وقت یک‌بار، آن را جابه‌جا می‌کند تا خونریزی ناشی از آن، قوای دولت‌های اسلامی را تحلیل ببرد. از زمانی که جوخه‌های ترور هاگانا فعالیت خود را آغاز کردند و نبرد ۱۹۵۶ در کانال سوئز رقم خورد تا جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۶ روزه و جنگ امروز غزه، هیچ منطقی جز کشتار، ناامنی، تفرقه‌افکنی و نسل‌کشی در عمل میدان دیده نمی‌شود.

اژدهای غزه، صهیونیست‌ها را خواهد بلعید

سردار سلامی، سیاست‌های آمریکا را نماد جهل و بی‌خردی سردمداران این کشور دانست و تصریح کرد: امروز کسی می‌تواند بگوید حضور آمریکا در ممالک اسلامی، ثمره دیگری جز عقب‌ماندگی، آتش‌افروزی، ترور و غارت داشته است؟ همه سرزمین‌های اسلامی، قربانی سیاست‌های استعماری این موجودیت مرموز و ستمگر هستند و اگرچه خود نیز رو به زوال است اما می‌پذیرد ملت خودش در گرسنگی باشد و ارتشش یکسره تحلیل برود اما مسلمانان را هم دچار آسیب کند. این‌ها همه نشانه زوال عقل و بی‌خردی سردمداران این کشور است.

وی تأکید کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که یک عده اندک از مؤمنان می‌توانند بر اکثریت کفار پیروز شوند و آن‌ها را به قدرت ایمان مچاله کنند. این را هم به شما بگویم همان‌طور که عصای موسی اژدها شد و مکر فرعونیان را بلعید، غزه نیز عصای امروزی موسی و اژدهایی است که اگر صهیونیست‌ها روی زمین حرکت کنند، آن‌ها را خواهد بلعید. آن‌ها هم این را می‌دانند و به همین دلیل، فقط بر عملیات هوایی و بمباران ناجوانمردانه متمرکز هستند و جرأت عملیات زمینی ندارند.

رژیم صهیونیستی در حال احتضار است

فرمانده کل سپاه گفت: اینکه شما امروز می‌بینید سفرهای متواتر مقامات آمریکایی و سردمداران دولت‌های اروپایی به تل‌آویو صورت می‌گیرد و همه قدرت آن‌ها در اسرائیل متمرکز شده است؛ این‌ها همه به‌مثابه تنفس مصنوعی است تا مرگِ حتمی رژیم در احتضار صهیونیستی را به تأخیر بیندازند. جنایاتی هم که اخیراً در غزه صورت گرفت، قلوب ملت‌های مسلمان را جریحه‌دار کرده و کار را به جایی رسانده که هرکدام از مقامات غربی بخواهند به کشورهای اسلامی سفر کنند، باید شبانه سفر کنند و پنجره هواپیماهایشان را بکشند تا عموم مردم متوجه حضورشان نشوند.

وی ابراز داشت: مسلمانان هرگز فراموش نمی‌کنند. اینکه دشمنان ما گمان کنند امت اسلام دست روی دست می‌گذارد تا آن‌ها هر جنایتی خواستند انجام دهند، این یک اشتباه راهبردی دیگر است. ما به آن‌ها می‌گوییم که شما اینجا خارجی و بیگانه هستید و در امت ما، یتیم‌های زیادی وجود دارد که شما پدران و مادران آن‌ها را کشته‌اید. بنابراین گرفتار رویای موهوم حمله زمینی به غزه نشوید و هرچه زودتر این آتش را متوقف کنید قبل از اینکه خودتان در این آتش بسوزید. از خدا می‌خواهیم که نصرت خویش را به تعجیل در جنگ امروز غزه نصیب و روزی مسلمانان مخلص و مردم مظلوم فلسطین بگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار