در همایش مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: بهره‌گیری از جوانان در ساختار دفاتر نمایندگی مانع ایجاد شکاف بین نسلی می‌شود/ پیشکسوتان دفاع مقدس برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به میدان بیایند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: در کنار جامعه پیشکسوتی دفاع مقدس از ظرفیت جوانان آتش به اختیار در ساختار دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف به خصوص رسانه، فضای مجازی و هنر استفاده شود چراکه مانع ایجاد شکاف بین نسلی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ - 10November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی روز گذشته در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این همایش با بیان اینکه لازمه جهاد تبیین بالا بردن سطح آگاهی‌ها و دانش تخصصی است،  اظهار داشت: با توجه به تحولات فلسطین باید به قدر وسع نسبت به این موضوع حساسیت پیدا کرد و با مراجعه به اسناد و تحلیل‌های کارشناسانه سطح اطلاعات را افزایش و بصیرت خود را ارتقا داد تا بتوان در راستای روشنگری در حوزه جبهه مقاومت گام برداشت.

وی افزود: فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام و جبهه مقاومت است؛ بر همین اساس وظیفه داریم در مقطع کنونی در راستای اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا از مقاومت بی‌نظیر ملت مظلوم فلسطین دفاع و جنایت‌های ددمنشانه صهیونیست‌ها را محکوم کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تکمیل ساختار دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها، گفت: در ساختار دفاتر نمایندگی باید از نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف که کارآمد و واجد شرایط هستند استفاده کرد تا عملکرد عمومی این دفاتر در تمام شاخص‌ها مثبت باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: ساختار دفاتر نمایندگی را با تکیه به جامعه پیشکسوتی دفاع مقدس و جوانانی که دارای انگیزه‌ انقلابی هستند کامل کنید و از جوانان آتش به اختیار در حوزه‌های مختلف به خصوص رسانه، فضای مجازی و هنر استفاده کنید چراکه مانع ایجاد شکاف بین نسلی می‌شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: ماموریتی که توسط دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها پیگیری می‌شود حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که بنا به تاکید فرمانده معظم کل قوا فضیلت آن همسنگ با شهادت است؛ بر همین اساس باید با تمام توان در این عرصه تلاش کرد.

خبر در مرحله اخذ تاییدیه است///مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: بهره‌گیری از جوانان در ساختار دفاتر نمایندگی مانع ایجاد شکاف بین نسلی می‌شود/ پیشکسوتان دفاع مقدس برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به میدان بیایند

وی بیان داشت: در روند اجرای ماموریت‌ها در هر مرحله‌ای که قرار دارید به وضع موجود راضی نباشید و به دنبال تحول‌خواهی توام با پیشرفت باشید.

این مسئول خاطرنشان کرد: بدنه جوان و باانگیزه جامعه امروز نسبت به دانش روز بسیار آگاه است و این ظرفیت که شامل هزاران جوان تحصیل کرده و نخبه است در بدنه جامعه ایثارگری نیز وجود دارد که باید از آن بهره برد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اولویت‌‌بندی ماموریت‌ها و انتخاب سه یا چهار ماموریت جهت پیگیری مجدانه در راستای اجرای موفق آن، گفت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها یک ساختار اداری اجرایی نیست بلکه نقش ستادی، هماهنگی و نظارتی دارد. حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ماموریتی همه شمول است که آحاد مردم باید در آن نقش‌آفرینی کنند، لازمه تحقق این مهم ارتباط، تعامل و پیگیری است.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین هیئت امنای شهدای گمنام از جمله ساختارهایی هستند که دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در آن نقش محوری داشته باشند و جلسات آن به صورت مستمر و منظم برگزار و مصوبات نشست‌های این ساختارها تا حصول نتیجه پیگیری شود. این دفاتر باید در شورای فرهنگ عمومی، شورای اداری و کمیته نامگذاری اماکن در شهرستان‌ها حضور فعال و اثرگذار داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان خراسان رضوی در ۱۲۹ نقطه میزبان شهدای گمنام است، افزود: بحمدالله در حوزه عمرانی به منظور احداث یادمان‌های شهدای گمنام اقدامات خوب و ارزشمندی در سطح استان صورت گرفته که این ماموریت باید استمرار پیدا کند تا در نقاطی که فاقد یادمان شهدای گمنام است هرچه زودتر یادمان احداث و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول یادآور شد: براساس تدبیر اتخاذ شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقاطی که بعد از بازدید میدانی و کارشناسی، واجد شرایط میزبانی از شهید گمنام هستند باید ۷۰ درصد از بنای یادمان را احداث کنند تا این توفیق نصیب آن‌ها شود.

خبر در مرحله اخذ تاییدیه است///مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: بهره‌گیری از جوانان در ساختار دفاتر نمایندگی مانع ایجاد شکاف بین نسلی می‌شود/ پیشکسوتان دفاع مقدس برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به میدان بیایند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با اشاره به میزبانی این استان از شهدای گمنام همزمان با ایام فاطمیه، گفت: دومین جلسه ستاد تشییع شهدای گمنام خراسان رضوی با حضور مسئولین شهرستانی حداکثر تا دهم آذر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و جزئیات مراسم استقبال، تشییع، شب وداع و تدفین در آن نشست تشریح خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: براساس دستورالعمل تشییع شهدای گمنام که به شهرستان‌ها ابلاغ شده، باید ستاد تشییع شهدای گمنام که ساختار آن متشکل از اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است در تمام شهرستان‌های تابعه استان تشکیل شود تا با هماهنگی و انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها، میزبانی شایسته‌ای از شهدای گمنام که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) مهمان استان خواهند بود، صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ستاد اجرایی تشییع شهدای گمنام استان طی هفته آینده در سپاه امام رضا علیه‌السلام تشکیل خواهد شد و با برگزاری نشست هماهنگی، جدول زمانبندی ورود پیکرهای مطهر شهدا به استان و چگونگی استقبال و تشییع در سراسر استان نهایی شده و به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: مراسم وداع با شهدای گمنام در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار خواهد شد. پیکرهای این شهدای والامقام به صورت متمرکز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مشهدالرضا تشییع می‌شوند و در ادامه براساس یک زمانبندی مشخص تدفین در نقاطی که پیش‌بینی شده، انجام خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان داشت: با توجه به حضور پیکرهای مطهر شهدای گمنام در شهرستان‌ها، ستادهای تشییع شهدای گمنام باید برای میزبانی باشکوه از این شهدای والامقام برنامه‌های اثرگذار معنوی تدارک ببینند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند سال جاری برگزار می‌شود اهتمام نسبت به چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت را مورد تاکید قرار دادند. مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید بدون گرایش به جریان‌های سیاسی و هواداری از طیف و یا شخص خاص، برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با توجه به چهار مولفه مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا تلاش کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور که سرنوشت‌ساز خواهد بود، باشیم.

خبر در مرحله اخذ تاییدیه است///مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: بهره‌گیری از جوانان در ساختار دفاتر نمایندگی مانع ایجاد شکاف بین نسلی می‌شود/ پیشکسوتان دفاع مقدس برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به میدان بیایند

در ابتدای این همایش سرگرد پاسدار «مجتبی نیازی» مدیر هماهنگی امور شهرستان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت ابراز داشت: مسئولین این دفاتر باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های محلی در اجرای هرچه بهتر ماموریت‌های محوله تلاش کنند.

در ادامه سید جلال امینی مدیر آموزش و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به تبیین دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی، تحولات فلسطین و اضمحلال درونی رژیم اشغالگر قدس پرداخت.

همچنین سرهنگ ستاد «علیرضا رضائی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام، «محمدرضا حقدادیان» معاون روابط عمومی و تبلیغات، سرهنگ پاسدار «جواد شایان» مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس، «مرتضی اسکافی» مدیر هنری و سینمایی، «راضیه رضاپور» مدیر ادبیات و تاریخ و همچنین «ملیحه غیور» رئیس دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی ضمن تشریح ماموریت‌های حوزه مدیریتی خود، انتظارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را از دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها بیان کردند.

در ادامه ضمن طرح سوال از سوی مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف ماموریتی و پاسخگویی مدیران اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سردار یوسفعلی‌زاده تدابیر لازم را جهت تسریع در روند اجرای ماموریت‌ها ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار