طی سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: تفکر بسیجی محور موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: بسیج محور و معیار موفقیت همه ساختار‌های نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های مختلف است و در تمام شئون نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و تکنولوژی حضوری اثرگذار دارد.
کد خبر: ۶۳۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ - 18November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: تفکر بسیجی محور موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف است/ تشکیل بسیج مستضعفین ضامن تداوم انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست بصیرتی ویژه هفته بسیج که با حضور کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اکثر نظام‌های سیاسی دنیا تلاش می‌کنند علاوه بر ساختار‌های حاکمیتی دارای یکی پشتوانه اجتماعی باشند و برآیند آن را از طریق انتخابات و فعالیت‌های اجتماعی به نمایش بگذارند.

وی افزود: نظام‌هایی که از این پشتوانه مردمی بی‌بهره باشند در اداره جامعه موفق نخواهند بود؛ نمونه بارز آن رژیم منحوس پهلوی بود چراکه این رژیم نوکر آمریکا و میرغضب مردم بود و بهترین‌های این مردم از شر این رژیم در تبعید به سر می‌بردند.

این مسئول یادآور شد: حکومت‌ها برای برخورداری از این پشتوانه یا به دامان ابرقدرت‌ها می‌افتند و یا با مردم هم‌پیمان می‌شوند و از این طریق دولت برآمده از رای ملت را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برآمده از مردم بود، تصریح کرد: مبنای امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی نقش‌دهی به ملت بود و این مبنا در بستر زمان شکل گرفت و گسترش یافت.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط ۱۳ آبان که تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام رقم خورد و پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، گفت: ۱۳ آبان که امام خمینی (ره) از آن به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود و پنجم آذر ضامن تداوم انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان شد.

وی گفت: بسیج که شالوده اندیشه امام خمینی (ره) بود در قالب یک تشکیلات و تفکر در ساحت جامعه بروز و ظهور پیدا کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در خلال ۴۳ سال که از تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) می‌گذرد یک روز از عمر انقلاب اسلامی نگذشته که از حمایت، ایثار، فداکاری و شجاعت و حضور در وسط میدان بسیجیان غفلت شده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: امام خمینی (ره) در دوران حیات خود مدافع بسیج بودند و در ادامه رهبر معظم انقلاب اسلامی با به دوش انداختن چفیه که نماد بسیج است پرچمدار تفکر بسیجی هستند.

یوسفعلی‌زاده افزود: بسیج محور و معیار موفقیت همه ساختار‌های نظام مقدس اسلامی در عرصه٬‌های مختلف است و در تمام شئون نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و تکنولوژی حضوری اثرگذار دارد.

وی عنوان داشت: کارآمدی همه جانبه بسیج در داخل تثبیت شده و به یک فرمول و الگو قابل تکثیر در جهان اسلام و دنیا تبدیل شده و کارآمدی خود را به اثبات رسانده است.

این مسئول تصریح کرد: جبهه مقاومت که ماموریت مقابله با ظلم و ظالم و برافراشته نگهداشتن پرچم ایستادگی را بر عهده دارد در سایه تفکر بسیجی گسترش یافته است. اگر امروز رژیم جعلی اسرائیل قادر به رویارویی با گردان‌های قسام را ندارد به این دلیل است که مجاهدان این گردان‌ها در سایه این تفکر به مقابله با صهیونیست‌ها پرداختند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: تفکر بسیجی تکلیف‌مدار، وظیفه‌شناس و اولویت‌شناس است و نگاهش به سرانگشتان امام جامعه است و تلاش می‌کند آنجا که لازم است حضور پیدا کند و به تکلیف خود عمل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار