امیر دکتر نامی:

مخاطب‌شناسی دفاع مقدس باید از مهدهای کودک آغاز شود

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در زمینه ساخت فیلم‌های دفاع مقدس اقدامات خوبی صورت گرفته است، ولی کافی نیست.
کد خبر: ۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷ - 18November 2013

مخاطب‌شناسی دفاع مقدس باید از مهدهای کودک آغاز شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از زنجان، امیر سرتیپ دکتر "محمدحسن نامی" اظهار داشت: باید تلاش شود تا در ساخت فیلمها و مستنداتی که با محوریت دفاع مقدس ساخته میشود، استفاده هر چند کوتاه و چند دقیقهای از صحنههای واقعی جنگ نیز مورد توجه قرار گیرد.این امر باید در ساخت انیمیشن که برای کودکان نیز ساخته میشود مورد توجه قرار گیرد تا کودکان که وارثان این ارزشها هستند از همان دوران کودکی با این صحنهها آشنا شوند. انجام این امور و آمادهسازی زمینههای آشنایی نسل سوم و چهارم با ارزشهای انقلاب میتواند ارزشهای انقلاب اسلامی را تا سالهای سال بیمه کند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر استان یک مرکز فرهنگی پیشبینی شده است که بهتر است نام موزه بر آنها اطلاق نشود، زیرا موزه جایی است که گذشته را بایگانی میکند، ولی مرکز فرهنگی مکانی پویا با هدفی مشخص است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه اقدامات خوبی در سطح استان زنجان در این زمینه صورت گرفته است، گفت: این اقدامات کافی نیست و باید تا حد توان از ظرفیت استان استفاده شود و در ساخت و معماری این مجموعه همچنین مکانهایی که در آن پیشبینی میشود، به گونهای باشد تا اقشار جامعه به نوعی با آن ارتباط داشته باشند.

امیر نامی با اشاره به ثبت و ضبط خاطرات شفاهی دوران دفاع مقدس گفت: تاکنون حدود 24 هزار خاطره رزمندگان و ایثارگران در سطح کشور ثبت و ضبط شده و به صورت کتاب تدوین شده است و 35 هزار خاطره نیز آماده ثبت است.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان بیشترین اطلاعات خود را از طریق سایتها و شبکههای مجازی به دست میآورند، خاطرنشان کرد: پیشبینی شده است تا این اطلاعات و حتی صداهای واقعی از صحنههای جنگ به صورت شبکه اینترنتی در دسترس علاقهمندان قرار بگیرد.

دکتر نامی با اشاره به اینکه اولویت امسال بر مخاطبشناسی است، تاکید کرد: مخاطبشناسی از مهدهای کودک آغاز و تا سطح کل جامعه ادامه دارد و تلاش میشود با حضور همه مردم این ارزشها منتقل شود.
نظر شما
پربیننده ها