در جمع خبرنگاران؛

دریادار سیاری: طوفان‌الاقصی عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها را از دستور کار خارج کرد/ توانمندی نیرو‌های مسلح به‌صورت جهشی افزایش یافته است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: صهیونیست‌ها می‌خواستند با عادی‌سازی روابط موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود، اما عملیات طوفان‌الاقصی این موضوع را از دستور کار خارج و فلسطین را به موضوع اول جهان تبدیل کرد.
کد خبر: ۶۳۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ - 26November 2023

دریادار سیاری: طوفان‌الاقصی عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها را از دستور کار خارج کرد/ توانمندی نیرو‌های مسلح به‌صورت جهشی افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از پرستاران نمونه ارتش که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: شهدای عملیات مروارید در ۷ آذر ۱۳۵۹ در یک عملیات شگفت‌انگیز با تکیه بر ایمان، انگیزه، ازخودگذشتگی و ایثارگری و بهره‌گیری از تاکتیک و تکنیک مناسبی که به کار گرفته بودند، توانستند نیروی دریایی دشمن را شکست دهند و از صحنه آب‌های نیلگون خلیح فارس بیرون و تا پایان دفاع مقدس امنیت در دریاها، خطوط مواصلاتی تجاری، کشتی‌های نفتکش، جزایر، سکو‌های نفتی، تنگه هرمز را حفظ کنند.

دریادار سیاری افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات نیروی دریایی ارتش این بود که از شکست خطوط مواصلاتی جلوگیری کرد و اجازه نداد که دشمن بعثی آسیبی به روند صادرات نفت ایران وارد کند؛ چرا که تمام نیازمندی‌های آن زمان به صادرات نفت متکی بود و دشمن می‌خواست صادرات نفت را قطع و خطوط مواصلاتی ما را مختل کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، دنیا به دشمن بعثی کمک‌های زیادی می‌کرد، یادآور شد: با وجود همه اقداماتی که دشمنان انجام دادند، اما نیروی دریایی به خوبی درخشید، توانمندی خود را به منصه ظهور گذاشت و بر قله افتخار ایستاد.

وی در ادامه درباره دستاورد‌های عملیات طوفان‌الاقصی گفت: صهیونیست‌ها می‌خواستند با عادی‌سازی روابط، موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود؛ اما در پی عملیات طوفان‌الاقصی عادی‌سازی روابط از دستور کار خارج و فلسطین به موضوع اول جهان تبدیل شد.

امیر سیاری با بیان اینکه حماس توانایی خود را در طوفان‌الاقصی به نمایش گذاشت و این عملیات نتایج بسیار ارزشمندی برای مقاومت در بر داشت، تأکید کرد: صهیونیست‌ها که سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کرده‌اند، باید منطقه را ترک کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با وجود برخورداری از تجهیزات و امکانات مختلف، در مقابل اراده گروه‌های مقاومت فلسطینی تسلیم شد و قطعاً روند پیروزی‌های مقاومت ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به الحاق ناوشکن «دیلمان» در روزهای آتی اشاره کرد و درباره تفاوت این شناور با دیگر ناو‌های نیروی دریایی ارتش گفت: در تاریخ ۳۰ بهمن ۸۸ که ناوشکن جماران توسط فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) الحاق شد، معظم‌له فرمودند که ان شاءالله جماران ۲ و ۳ به مراتب باید از جماران فعلی برتر باشد؛ یعنی از نظر سامانه سلاح، تجهیزات و دیگر امکاناتی که یک ناوشکن باید داشته باشد با توجه به پیشرفت فناوری، بایستی شناورهای بعدی بهتر از نسل قبلی باشد.

این مقام عالی‌رتبه نظامی با تأکید بر اینکه دیلمان دارای تجهیزات مدرن و به‌روز است، اظهار داشت: ناوشکن دیلمان که یکی دیگر از محصولات کلاس «موج» است، قطعاً از نظر فناوری بهتر از ناوشکن «سهند» است.

دریادار سیاری درباره حضور ناوشکن‌های جدید و پیشرفته نداجا در خلیج فارس خاطرنشان کرد: هر جا توانمند باشیم، منافع ملی هم حفظ می‌شود و هر جا توانمند نباشیم، آسیب می‌بینیم. به اندازه کافی در جنوب تجهیزات و امکانات وجود دارد؛ اما نیاز است که در شمال نیز حتماً ناوگروه، ناوتیپ و ناو‌های موشک‌انداز داشته باشیم تا اقتدار خود را نشان دهیم و از منافع ملی در آن منطقه هم دفاع کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تأکید کرد: ما باید توانمندی دفاع را در سراسر مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی داشته باشیم. وقتی در جایی تهدید وجود دارد، قطعاً نسبت به آنجا تمرکز و تجهیزات خود را تقویت می‌کنیم؛ اما در مجموع، امروز توان دفاعی لازم برای محافظت از همه مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی وجود دارد.

وی در ادامه درباره توان نیروی دریایی ارتش برای مقابله با تهدیدات گفت: توانمندی این نیرو روز به روز افزایش یافته و امروزه در حوزه‌های سطحی، زیرسطحی، جنگ الکترونیک، موشکی و پهپادی به جایگاهی رسیده است که می‌تواند در مقابل هر دشمنی که بخواهد منافع ما در محدوده آب‌های سرزمینی، منطقه‌ای و آب‌های آزاد را مورد تهاجم قرار دهد، دفاع کرده و ضربه لازم را به دشمن وارد کند.

امیر سیاری افزود: ممکن است که دشمنی از راه‌های دور تعرضی نسبت به نیروی دریایی داشته باشد، اما این توانمندی در نیروی دریایی وجود دارد که در جای جای مناطق حساس و استراتژیکی که نیاز است این نیرو حضور داشته باشد، از خود دفاع کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: نیروی دریایی ارتش در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از بندرعباس فاصله دارد در مقابل ناامنی‌ها و دزدان دریایی از منافع شکر دفاع می‌کند و این، توانمندی بالای نیروی دریایی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش متکی به توانمندی داخلی است، تصریح کرد: در جهت دفاع از منافع کشورمان هر جایی که لازم باشد، نیروی دریایی ارتش حضور پیدا می‌کند.

این مقام عالی‌رتبه نظامی به تحریم‌های تسلیحاتی هم اشاره و عنوان کرد: تحریم تأثیرگذار بوده، اما همت، غیرت، علم و دانش، و انگیزه جوانان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان بر تحریم‌ها غلبه کرده است.

دریادار سیاری گفت: تمامی تجهیزات نظامی ما در پی تحریم‌ها با تکیه بر توانمندی داخلی به دست آمده و اگر بخواهیم تجهیزات را با گذشته مقایسه کنیم، امروز توانمندی ما به قدری بالاست که علاوه بر تأمین نیازمندی‌های داخلی، قادریم صادرات نیز داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اینکه دشمن از توانمندی بالای ایران اسلامی وحشت دارد، خاطرنشان کرد: توانمندی‌های نیرو‌های مسلح به صورت جهشی افزایش یافته است و قادریم انواع تجهیزات نظامی و دفاعی را بسازیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار