در دیدار با رئیس ستاد ارتش عراق؛

سرلشکر باقری: برگزاری رزمایش مشترک ایران و عراق/ آماده مقابله با هرگونه تهدید نسبت به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق هستیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزاری رزمایش مشترک ایران و عراق را موجب تأمین امنیت پایدار در مرز‌ها دانست و گفت: دو کشور تجربیات خوب و ارزشمندی در جنگ با تروریسم دارند و می‌توانند با یک طراحی مناسب تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
کد خبر: ۶۳۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 03December 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در اولین سفر رسمی خود به کشور عراق در دیدار با ژنرال «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد ارتش این کشور ضمن قدردانی از تلاش و جدیت دولت و نیرو‌های امنیتی عراق در برپایی مراسم باشکوه اربعین، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه تهدید نسبت به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق اعلام می‌دارند.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به مشترکات فراوان و روابط حسنه‌ی دو ملت ایران و عراق، بیان کرد: ثبات و امنیت خوبی در عراق برقرار است و این کشور در مسیر رشد و توسعه در حال حرکت است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دوران جنگ با داعش را برگ زرینی در تاریخ دو کشور عنوان کرد و افزود: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس میراثی گران‌بها برای مردم دو کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه گسترده‌ترین و مؤثرترین بخش‌ها مربوط به همکاری‌های آموزشی است، گفت: دو کشور تجربیات خوب و ارزشمندی در جنگ با تروریسم دارند و می‌توانند با یک طراحی مناسب تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه برگزاری رزمایش مشترک در مرز‌های دو کشور باعث تأمین امنیت پایدار در مرز‌ها می‌شود، عنوان کرد: مرز‌های مشترک دو کشور فرصتی برای افزایش همگرایی و سود بردن هر دو ملت از ظرفیت‌های متقابل است.

سرلشکر باقری: برگزاری رزمایش مشترک ایران و عراق/ آماده مقابله با هرگونه تهدید نسبت به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق هستیم

رئیس ستاد ارتش عراق نیز ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و ابراز قدردانی از جمهوری اسلامی بابت همکاری صادقانه در مبارزه با داعش، آمادگی کامل نیرو‌های مسلح عراق را برای توسعه مبادلات نظامی، دفاعی، آموزش و رزمایش‌های مشترک و تبادل تجارب اعلام کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها