در دیدار با وزیر کشور عراق؛

سرلشکر باقری: ضرورت اقدام مشترک اطلاعاتی و عملیاتی برای افزایش امنیت مرز‌ها/ هنوز شواهدی از حضور عناصر تروریستی در مرز‌ها وجود دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت طرح‌ریزی و فعالیت مشترک اطلاعاتی و عملیاتی ایران و عراق برای افزایش امنیت مرز‌های مشترک دو کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۶۳۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ - 03December 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در دیدار با «عبدالامیر کامل الشمری» وزیر کشور عراق ضمن قدردانی از دولت و نیرو‌های مسلح این کشور برای تأمین امنیت و آرامش سفر زائران اربعین حسینی و ابراز خرسندی درخصوص افزایش آرامش و ثبات در عراق اظهار داشت: مرز مشترک طولانی هزار و ۵۰۰ کیلومتری ایران و عراق باید مرز دوستی، تجارت و گردشگری امن باشد.

دیدار سرلشکر باقری با وزیر کشور عراق

سرلشکر باقری در ادامه ضمن قدردانی از اقدام دولت عراق مبنی بر دور کردن گروهک‌های ضد انقلاب از مرز‌های اقلیم تاکید کرد:
هنوز شواهد و نگرانی‌هایی از حضور برخی عناصر تروریستی در مرز‌ها وجود دارد و انتظار می‌رود که دولت عراق تا خلع سلاح کامل این گروهک‌ها به اقدامات خود ادامه دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یکی از راه‌های حصول امنیت کامل مرزی را طرح‌ریزی و فعالیت مشترک نیرو‌های مرزبانی عنوان کرد.

وزیر کشور عراق نیز ضمن تقدیر از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در همکاری شایسته با دولت و نیرو‌های مسلح عراق برای تأمین امنیت مرزی، کنترل مرز‌ها را از اولویت‌های وزارت کشور عراق قلمداد کرد.

دیدار سرلشکر باقری با وزیر کشور عراق

سرلشکر باقری در پایان این دیدار از نمایشگاه تجهیزات دفاعی بازدید و دفتر یادبود وزارت کشور عراق را امضاء کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار