فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

ساخت بالگرد ملی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی

امیر سرتیپ قربانی گفت: بالگرد ملی ایران با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط هوانیروز آجا و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در حال ساخت است.
کد خبر: ۶۳۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰ - 11December 2023

ساخت بالگرد ملی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکیامیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره خودکفایی در صنعت بالگردسازی اظهار داشت: زمانی که ناوگان بالگردی نیاز به نوسازی داشته باشد، خرید در دستور کار قرار می‌گیرد، اما با وجود این، هوانیروز ارتش به لحاظ بازآماده‌سازی ناوگان بالگردی و قطعه‌سازی به خودکفایی رسیده است.

امیر قربانی با بیان اینکه امروز درخصوص توان بالگردی و توانمندی در امور عملیاتی و مردم‌یاری هیچ مشکلی نداریم، گفت: به‌عنوان مثال بالگرد‌های هوانیروز با مجهز شدن به سامانه‌های دید در شب می‌توانند در تاریکی مطلق هم عملیات داشته باشند؛ در حالی‌که تا پیش از این خلبانان بالگرد‌ها تنها می‌توانستند در روشنایی روز پرواز کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: از نظر تسلیحاتی هم بالگردهای ما مجهز به سلاح‌های دورزن هستند و بدون نزدیک شدن به اهداف مورد نظر، با شلیک موشک‌های دوربرد، اجازه تعدی هیچ دشمنی را به خاک کشورمان نمی‌دهند.

وی افزود: ما در حال ساخت بالگرد بومی هستیم؛ بالگردی که از موتور ملی ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان واقع در تهران بهره می‌برد و طراحی و ساخت بدنه آن را هم هوانیروز انجام می‌دهد؛ ساخت این بالگرد تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیر قربانی اضافه کرد: سابق بر این بالگرد‌هایی مانند بالگرد «شاهد» را هم ساخته‌ایم که این بالگرد یک طرح مقدماتی بود؛ اما بالگردی که هم‌اکنون در حال ساخت است، مطابق با استاندارد‌های روز دنیاست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار