پدر معنوی ایتام خیریه انصار الحجه مشهد درگذشت

«سید اصغر محسنی موسوی» پدر معنوی ایتام مستمند مؤسسه خیریه انصار الحجه (ع) مشهد امروز دعوت حق را لبیک گفت.
کد خبر: ۶۳۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ - 22December 2023

پدر معنوی ایتام خیریه انصار الحجه مشهد درگذشتبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدعلی سمیعی» مدیر عامل موسسه خیریه انصار الحجه (عج) مشهد با اشاره به خدمات ارزنده و انسان دوستانه اصغر محسنی موسوی به ایتام مشهدی در طی دهه‌های اخیر اظهار داشت: کمک و حمایت از ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست از مهمترین اهداف این موسسه است و ما یتیمان بسیاری را زیرپوشش خود داریم.

وی افزود: تأمین نیاز‌های مدرسه، کیف، کتاب، کفش و حتی لباس مدرسه آن‌هابرعهده خیریه است و ما تأمین همه این نیاز‌ها را از کلاس اول دبستان تا دوره دانشگاه برعهده داریم.

مدیر عامل موسسه خیریه انصار الحجه (عج) مشهد گفت: تأمین هزینه‌های بهداشت و درمان خانواده‌های زیرپوشش نیز از دیگر مواردی است که مورد حمایت این خیریه است، طبق قرارداد‌هایی که با پزشکان و دندان‌پزشکان مختلف داریم، پزشکان در یکی از روز‌های هفته ایتام و افراد بی‌خانمان را رایگان ویزیت کرده و برای آن‌ها دارو می‌نویسند.

سمیعی تصریح کرد: درحال حاضر ۵۴۰ خانوار با جمعیت حداقل سه نفر به‌طور مستقیم تحت پوشش کمک‌های خیرانه موسسه انصارالحجه قرار دارند، این افراد بی‌سرپرست علاوه بر سکونت در مشهد، از سایر شهر‌های خراسان رضوی و استان‌های سیستان و بلوچستان و همچنین کرمانشاه نیز هستند.

با شروع جنگ تحمیلی، مؤسسه خیریه انصارالحجه (عج) مشهد از جمله موسساتی بود که با فراخوان عمومی و جمع­‌آوری و اعزام کاروان­‌های کمک‌­رسانی به جبهه­‌ها نقش مهمی در پشتیبانی جنگ داشته است.

در همین راستا کتاب «نقش کمک‌های مردمی در سال‌های دفاع مقدس به روایت اسناد موسسه خیریه انصارالحجه (عج) مشهد» توسط «فاطمه دانشور» تالیف شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: موقعی که جنگ شروع شد از خیریه کمک‌­های شایانی به سپاه، ارتش و ژاندارمری می‌بریدم، به طوریکه حدود ۴۰ و یا ۵۰ کامیون خواربار در دوران دفاع مقدس کمک‌­رسانی صورت گرفت. برای کمک­‌رسانی از جایی دستور نمی­‌گرفتیم و کمک­‌های ما مردمی بود و بین مردم و سپاه و ارتش توزیع می­‌شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها