در نشستی؛

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی: ورود اتباع افغانستانی به ایران بعد از استقرار طالبان افزایشی شد

دستیار وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: بحث مدیریت و ساماندهی اتباع افغانستانی اکنون یک امر ضروری و اساسی بوده که دولت سیزدهم به این موضوع ورود کرده است.
کد خبر: ۶۳۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ - 23December 2023

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی: ورود اتباع افغانستانی به ایران بعد از استقرار طالبان افزایشی شدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در شانزدهمین جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان خراسان رضوی اظهارداشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغوش کشور برای مردم ستمدیده منطقه باز بوده است.

وی افزود: یکی از کشور‌هایی که بیشترین مهاجر و پناهجو را در ایران دارد، افغانستان است و ایران از ابتدا با خیل عظیمی از مهاجران روبرو بوده است.

دستیار وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: با استقرار طالبان در افغانستان، ایران طی دو سال اخیر با موج بالای ورود مهاجرین مواجه شد، لذا مدیریت و ساماندهی اتباع یک امر ضروری است.

وی ادامه داد: مقوله مهاجرین و اتباع یک موضوع چند وجهی است و نباید تحت تاثیر فضاسازی‌های رسانه‌ای و احساسات با آن برخورد کرد.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی تصریح کرد: اصحاب رسانه با قدرتی که در دست دارند ضمن توسعه نگاه‌های منطقی و همه‌جانبه به موضوع مهاجرین باید مانع تشدید حس تنفر بین دو ملت مسلمان شوند.

وی گفت: مردم و دین، دو پایه اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند که امام راحل هندسه این نظام الهی را بر پایه این دو رکن بنا گذاشت و بر همین اساس نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر نقش اساسی مردم در نظام تاکید کرده‌اند.

این مدیر امنیتی بیان داشت: انتخابات صحنه تجلی حضور و میدان نمایش قدرت مردم در تعیین سرنوشت است؛ دشمن از آغازین روز‌های سال جاری تلاش کرده و می‌کند که مردم را از حضور در پای صندوق رای ناامید و دلسرد کنند، پس از اغتشاشات پاییز سال گذشته و دفع مقتدرانه جنگ ترکیبی دشمن، مردم در میدان‌های مختلف با حضور‌های میلیونی حمایت خود را از نظام به زیبایی نشان داده‌اند.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی تاکید کرد: پس از اغتشاشات ۱۴۰۱، انتخابات پیش رو اولین صحنه رسمی سنجش مقبولیت نظام مقدس اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در استان خراسان رضوی برگزار شده، میانگین مشارکت مردم استان همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

این مسئول ابراز داشت: طبق نظرسنجی‌های مراکز مختلف، پس از عملیات طوفان الااقصی حدود هشت درصد به سطح مشارکت مردم برای انتخابات پیش رو اضافه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار