سخنگوی هلال احمر فلسطین اعلام کرد؛

ضرورت اعزام ۶۰۰۰ مجروح فلسطینی به خارج از نوار غزه/ حمله به ۱۸ آمبولانس

جمعیت هلال احمر فلسطین از دسترسی نداشتن به مجروحان در مناطق نظامی انتقاد کرد و سخنگوی این جمعیت نیز اعلام کرد که ۶۰۰۰ مجروح فلسطینی برای درمان باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند.
کد خبر: ۶۴۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ - 07January 2024

ضرورت اعزام ۶۰۰۰ مجروح فلسطینی به خارج از نوار غزه/ حمله به ۱۸ آمبولانسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که روزانه تماس‌هایی از افراد مستاصل دریافت می‌کند که می‌گویند در مناطق مختلف نوار غزه، که از سوی اشغالگران اسرائیل مناطق نظامی تلقی می‌شود، گرفتار شده‌اند. این جمعیت در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی توضیح داده است: این مسئله مانع از رسیدن تیم‌های ما به مجروحان و بیماران می‌شود.

همچنین ویدئویی از یک مرکز امدادی هلال احمر فلسطین منتشر کرده است که یکی از امدادگران در حال پاسخ دادن به تماس ملتمسانه زنی باردار و مجروح است که خانه او با داشتن افراد معلول و مسن در محاصره اشغالگران است.

هلال احمر فلسطین بسیاری از عملیات‌های امدادی خود را با هماهنگی صلیب سرخ انجام می‌دهد، اما با وجود هماهنگی‌های قبلی، نیرو‌های ارتش صهیونیستی در اجرای این عملیات‌های بشردوستانه تاخیر ایجاد می‌کنند و مانع انتقال مجروحان و بیماران توسط آمبولانس‌های هلال احمر فلسطین می‌شوند که در مواردی منجر به مرگ مجروحان بدحال شده است.

همچنین عبدالجلیل حنجل؛ سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین در نوار غزه نیز از نیاز فوری ۶۰۰۰ مجروح فلسطینی برای درمان در خارج از این منطقه به علت شدت جراحت آن‌ها خبر داد و گفت: ۶۰۰۰ مجروح حملات نیرو‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه در وضعیت خطرناکی قرار دارند و برای درمان باید به خارج از این نوار باریکه منتقل شوند.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در نوار غزه اضافه کرد: ۱۸ خودرو امدادی و آمبولانس جمعیت هلال احمر در غزه به دلیل حملات مداوم رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و از مدار خدمت خارج شده است.

حنجل با بیان اینکه بازداشت کادر اورژانس جمعیت هلال احمر غزه از سوی نیرو‌های رژیم اشغالگر ادامه دارد، گفت که در ادامه این بازداشت ها، رژیم جنایتکار صهیونیستی ۹ نفر از کارکنان اورژانس غزه را بازداشت کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار