معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا خبر داد:

راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مفقود شدگان/ افزایش 5 درصدی پرونده های فقدان افراد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به افزایش 5 درصدی تعداد پرونده های فقدان افراد ، از "راه اندازی آزمایشی مرکز رسیدگی به امور مفقودشدگان" خبر داد و گفت : پلیس آگاهی با تعامل و همکاری سایر ارگان های ذیربط از جمله سازمان بهزیستی، سازمان زندان ها و .... در صدد راه اندازی این مرکز است.
کد خبر: ۶۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ - 02January 2016

راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مفقود شدگان/ افزایش 5 درصدی پرونده های فقدان افراد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع  پرس،سرهنگ " مصطفایی " گفت : فقدان اشخاص و بی اطلاعی از سرنوشت آنها یکی از تلخ ترین وقایعی است که احتمال وقوع آن برای افراد جامعه متصور است و خانواده های بی خبر از عزیز گمشده به هر وسیله ای متوسل می شوند تا نشانه ای از مفقودی خود بیابند.

وی افزود: بخشی از پرونده هایی که به پلیس آگاهی ارجاع و در حوزه جرایم جنایی مورد رسیدگی قرار می گیرد، پرونده های فقدان افراد است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد : در خصوص فقدان افراد "جرم انگاری" نشده است و ماده قانونی مشخصی که تعریف صریحی از این موضوع ارائه و نوع برخورد با آن را مشخص نماید، وجود ندارد.

وی بیان کرد : پلیس ضمن تعامل با مراجع قضائی نسبت به پرونده های فقدان افراد نگاه ویژه ای دارد و با توجه به تجارب بدست آمده، لازم می داند این پرونده ها را با حساسیت، پیگیری و سرنوشت افراد را مشخص نماید.

سرهنگ مصطفایی با بیان اینکه از دیدگاه تخصصی پلیس، پرونده های فقدان افراد دارای دو جنبه است، گفت: یک دسته از مفقود شدگان افرادی هستند که با میل و اراده محل زندگی، اقامت، کار و ... خود را ترک کرده و جهت دستیابی به موقعیت بهتر و زندگی مطلوب تر با "فرار" از شرایط سخت گذشته، حاضر به بازگشت نیستند و عنوان "فرار از منزل" به آنها اطلاق می شود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی ناجا ادامه داد : دسته دیگر از مفقود شدگان، افرادی هستند که بدون میل و اراده از منزل و محل کار خارج و قادر به بازگشت نیستند.

نظر شما
پربیننده ها